Fordeler med å kjøre boost controller på 1,8T?

Anbefalte innlegg

er det noen fordeler og ulemper med å kjøre manuell boostcontroller på en 1,8T golf gti?

bilen er chippet og jeg skal ikke tukle noe med trykket, men kjøre det trykket som chippen er ment for.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noen fordeler og ulemper med å kjøre manuell boostcontroller på en 1,8T golf gti?

bilen er chippet og jeg skal ikke tukle noe med trykket, men kjøre det trykket som chippen er ment for.

Egentlig ikke noe spesielle fordeler.. Kan justere hvor du vil ha ladetrykket, men ikke alltid dette er like heldig å ha 1 bar når du er nær gassen.. : rolleyes Motoren vil ikke kunne sette ned ladetrykket ved nødmodus heller.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig ikke noe spesielle fordeler.. Kan justere hvor du vil ha ladetrykket, men ikke alltid dette er like heldig å ha 1 bar når du er nær gassen.. : rolleyes Motoren vil ikke kunne sette ned ladetrykket ved nødmodus heller.....

du vil altså få en mye mer responsiv motorkarakteristikk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du vil altså få en mye mer responsiv motorkarakteristikk?

Tja.. Hadde jo boostcontroller på min en stund, og til sammenligning med en N75H-ventil så hadde jeg ganske mye trykk ca 1 bar) på ganske lav pedal mens på N75 ventilen ligger trykket på rundt 0,5 bar helt til pedalen går i bånn.. Da får jeg max trykk...

Kan sikkert justeres, men gadd aldri å justere noe særlig på det..

Men reagerte litt kjappere om man skulle f.eks ta i gang osv....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.