#1 Skrevet Juni 9, 2007 er det noen fordeler og ulemper med å kjøre manuell boostcontroller på en 1,8T golf gti? bilen er chippet og jeg skal ikke tukle noe med trykket, men kjøre det trykket som chippen er ment for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 9, 2007 er det noen fordeler og ulemper med å kjøre manuell boostcontroller på en 1,8T golf gti?bilen er chippet og jeg skal ikke tukle noe med trykket, men kjøre det trykket som chippen er ment for. Egentlig ikke noe spesielle fordeler.. Kan justere hvor du vil ha ladetrykket, men ikke alltid dette er like heldig å ha 1 bar når du er nær gassen.. Motoren vil ikke kunne sette ned ladetrykket ved nødmodus heller..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 9, 2007 Egentlig ikke noe spesielle fordeler.. Kan justere hvor du vil ha ladetrykket, men ikke alltid dette er like heldig å ha 1 bar når du er nær gassen.. Motoren vil ikke kunne sette ned ladetrykket ved nødmodus heller..... du vil altså få en mye mer responsiv motorkarakteristikk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 10, 2007 du vil altså få en mye mer responsiv motorkarakteristikk? Tja.. Hadde jo boostcontroller på min en stund, og til sammenligning med en N75H-ventil så hadde jeg ganske mye trykk ca 1 bar) på ganske lav pedal mens på N75 ventilen ligger trykket på rundt 0,5 bar helt til pedalen går i bånn.. Da får jeg max trykk... Kan sikkert justeres, men gadd aldri å justere noe særlig på det.. Men reagerte litt kjappere om man skulle f.eks ta i gang osv.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...