Anbefalte innlegg

bytta toppen på jettaen idag, men skjønner ikkje korleis tannhjule på reg.reima skal stå.

når fordeleren står på merket sitt.

slik:

IMGP2470.jpg

IMGP2471.jpg

så står tannhjulet slik.

IMGP2472.jpg

det er to merker på det hulet. det eien er ein prikk, slik som bildet og det andre står det OT

slik eg har skjønnt det så skal veivhjulet og hjulet til fordeleren treffa med merka slik:

IMGP2473.jpg

men da står fordeleren slik

IMGP2478.jpg

90 grader feil.

og på toppen skal vel stå slik??

IMGP2479.jpg

eg satt på drevet feilvei men er snudd no. den pila på dekselet står no på OT på drevet og treken på drevet er på kanten av framsida av motoren.

nokon som kan hjelpa??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke slik på disse at merket på reimhjulet på toppen skal ligge plant med det plåtdekslet, og merket for bunndelen er på svinghjulet bak den plastproppen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veiven får du bein ved å se på svinghjulet, er et kikkehull der... Evt skal det og være et hakk i forkant som skal stemme med hakket i reimhjulet.

Kamhjulet skal stå plant med toppdekselet, men kan være trasig å få den til å stemme helt når det er masse braketter i veien.

Oljepumpe/fordeler har du jo kontroll på...

Har funnet skisser/utskrifter fra autohidden her på forumet før slik som dette skal se ut, men fant det ikke nå. Så kanskje noen andre har dette liggende slik at du får et oversiktsbilde om hvordan dette skal være.

Evt stikk å se på en annen 8v i området og sammenlign, er vel nok av de;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gløymte eit bilde.

eg har autohidden men problemet er korleis skal veiv hjulet og oljepumpe/fordeler hjulet stå.

når fordeleren står på merket sitt så stemmer ingenting.

før eg fjerna reg.reima så merka eg veivhjulet slik at det stod mot pila som er på dekselet over reg.reima

og da stod kamdrevet med streken (ikkje OT merket) på OT merket på plastikken, sjå siste bilde i første post. men eg fekk ikkje merka hjulet til fordeleren:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.