#1 Skrevet Juni 10, 2007 Skiftet luftfilter på min 2.7T for noen dager siden, og merket at det var litt olje i innsug på bilen. Hva kan dette være og hvorfor? (Bilen bruker minimalt med olje, og har kun små oljelekkasjer/svettinger rundt om.) Flere jeg har snakket med, mener det er dårlig/tette slanger til oljeåndingen til motoren. (soter litt til ved småkjøringer og kan lønne seg å bytte ifølge Audi Sentrum) Og at det da blir trykk som presser oljedamp opp og inn i innsuget. Noe oljedamp skal den vel slippe inn dit. Men jeg syntes det var litt for mye. Kan noen eksperter gi meg et godt råd? Bilen var på EU kontroll i februar, og gikk fint gjennom kontrollen med null feil. Bilen har også skiftet regreim med meste av skift for 7000km siden (september 2006). Ellers bruker jeg Castrol Edge Sport 0-40W olje, som skal være annbefalt olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 10, 2007 Det skal være olje der. Men er jo vanskelig å si kor mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 11, 2007 Hmmm får vel ta meg en tur på Møller eller høre med en kompis om han vil se på dette. For jeg synes det var litt for mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 11, 2007 Litt olje skal det vell være der har jeg fått inntrykk av. Spørs som sagt hvor mye det er ja,men går bilen like bare som før er i hvertfall ikke turbo(ene) slitne. Min turbo spytter olje nå,koblet i fra slangen som går inn på ic`n min og da rant det sikkert 1-2dl med olje ut,min går betydelig dårligere enn før også så. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 11, 2007 Det skal være oje der. Det kommer jo olje fra ic. Men om du har 1-2 dl. så tror jeg det er litt mye. Prøv å ta av slangene å spyl igjen om med avfetting og med varmt vann etter på. også igjenom ic. Bare la den få tørket seg før du hiver den på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...