#1 Skrevet Juni 10, 2007 Som dere ser på bildet, så går døren min ikke helt igjen Ba Møller om å se på det når jeg var på service sist og betalte 153,- for å få rettet til døren, dog uten at man kan si det ble helt perfekt De sa til meg at det bare var å sette en jekk med trekloss oppå under og jekke opp døren til alt rettet seg. Noe de sikkert også har gjort, men bare ikke nok (etter min mening da ). Er dette en løsning for å rette opp døren fullstendig, eller bør/må man løsne, justere og stramme beslagene som holder døren Og hvis noen i Oslo eller Akershus har tid og lyst å hjelpe meg med det er det bare å si fra Utsnitt (Custom).bmp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 16, 2007 Som dere ser på bildet, så går døren min ikke helt igjen Ba Møller om å se på det når jeg var på service sist og betalte 153,- for å få rettet til døren, dog uten at man kan si det ble helt perfekt De sa til meg at det bare var å sette en jekk med trekloss oppå under og jekke opp døren til alt rettet seg. Noe de sikkert også har gjort, men bare ikke nok (etter min mening da ). Er dette en løsning for å rette opp døren fullstendig, eller bør/må man løsne, justere og stramme beslagene som holder døren Og hvis noen i Oslo eller Akershus har tid og lyst å hjelpe meg med det er det bare å si fra Har akkurat samme "problem" på min. I tillegg detter døren 1 cm ned når man åpner den...skikkelig irriterende... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 16, 2007 Min detter kun noen milimeter ned når jeg åpner, men det er irriterende nok det Verste er jo at døren satt fint og rett når jeg kjøpte bilen for 3 år siden.. Er det vanlig slitasje Evt. noe man må bytte for å rette det til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 16, 2007 hengslene som "faller" litt pga vekten på døra di... bruk et "svenkejern" og vipp den opp igjen... og se om du evt har slakk i dørhengslene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 16, 2007 Jeg fik af vite at dette kunne ikke verkstedet ikke rette opp Audi/VW sine dører "kjører" også i 2 hakk eller intervaller...det at døren kan åpnes i "3 posisjoner"...min er sliten og vil ikke bli stående åpen hvis det er den mindste heldning på veien...nej det måtte jeg leve med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 16, 2007 hengslene som "faller" litt pga vekten på døra di... bruk et "svenkejern" og vipp den opp igjen... og se om du evt har slakk i dørhengslene... Hva er et "svenkejern" Problemet oppsto etter Møller (ikke Dennis altså!! ) hadde byttet låsekasse fordi jeg hadde problemer med lyset i kupéen.. Men de ville ikke ta på seg skylden fordi jeg hadde ettermontert nye høyttalere i dørene i mellomtiden.. Bare at jeg har naturligvis byttet høyttalere i begge dører, og det er kun døren som de byttet låsekasse på som er "slakk" Og så var det jo ikke låsekassen som var problemet heller da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 16, 2007 om dem bytter låsekassen har nok lite å si med ha døren din "henger". Svenskejernet er noe du setter inn i låsekasse og mot låsemottakeren i karosseri og presser døre opp,, altså, knekker den opp på plass... er ikke sikkert det går på din, men er jo mulig å prøve... eller evt løsne dørhengslene og justere litt.. et karosseri verksted fixer dette fort... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 17, 2007 Har mistanke om at de har vært litt "brutale" når de skulle ha av og på dørtrekket, men det er bare en påstand fra min side da!! Men som sagt så synker døren såvidt 1-2 mm når jeg åpner den, så vil ikke akkurat si at den henger. Virker bare som den er dårlig justert liksom Får finne et karosseriverksted jeg da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...