#1 Skrevet Juni 10, 2007 hei noen som vet om det er mye pes å ettermontere klima i golf IV? uten takluke er det fælt varmt ute i disse dager... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 10, 2007 hei noen som vet om det er mye pes å ettermontere klima i golf IV? uten takluke er det fælt varmt ute i disse dager... det er nok MYE jobb ja... og dyrt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 10, 2007 at det er endel jobb regner jeg med. men man får jo kjøpt det meste brukt da:) finnes sikkert en bil på en hugger med klima man kan få kjøpt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 10, 2007 Ikke vurdert takluke da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 10, 2007 jo hadde jo ikke vært dumt. men føler aircondition er bedre for å holde temp. nede. skal nok alltids få montert det bare jeg får tak i alle delene:) vurderer jo da å reise på "harry tur" å kjøpe delene der da det er mye gunstigere priser hvis det blir for stivt i norge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 10, 2007 Etter det jeg kan skjønne må gjøres er bl.a: Selve AC-systemet (rør, kompressor,radiator osv) klima-styreenhet Må ha elektriske spjeld i kanaler, muligens skifte ut en del kanaler i dashbordet da dette sikkert ikke er likt diverse temp-sensorer rundt i bilen ++++ får du ta i et vrak er nok sikkert det det beste, men ikke en jobb jeg ville begynt med tror jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 10, 2007 Men et enklere alternativ er vel å få tak i kun AC anlegget? Får vel golf uten klima, men kun AC som man aktiverer ved å vri bryteren til kaldt og trykke på AC-knappen eller noe sånt? Vil tro det er mye enklere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 10, 2007 var egentlig det jeg tenkte ja så man kunne få kald luft på selv de varmeste dager. er ikke avhengig av temp.styrt klima. rett å slett bare få kald luft på varme sommer dager. var på bug run i helga å det ble en varm tur kan man si.. drøye 30 grader i bilen hele veien... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 10, 2007 var egentlig det jeg tenkte ja så man kunne få kald luft på selv de varmeste dager. er ikke avhengig av temp.styrt klima. rett å slett bare få kald luft på varme sommer dager. var på bug run i helga å det ble en varm tur kan man si.. drøye 30 grader i bilen hele veien... Var selv på tur til sverige i dag, (men med litt andre hensikter ) i en golf4 uten AC og er glad jeg har klima i min egen bil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 10, 2007 ja ikke sant. har planer om å ha bilen litt så da er det jo like greit å få satt i ac først som sist:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 11, 2007 Det er så mye jobb at du heller burde bare kjøpe en med klima. Hadde ikke gidda å tenke på det en gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 11, 2007 Det er så mye jobb at du heller burde bare kjøpe en med klima. Hadde ikke gidda å tenke på det en gang Helt enig. Hvorfor gidde å stresse med noe som man heller kan få kjøpt ferdig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 11, 2007 lurer på hvorfor folk gidder bytte motor å sånn i bil jeg. man får jo kjøpt det meste ferdig!!! jeg spurte ikke hva jeg burde gjøre men hvor mye jobb det var. er liksom teit å selge bilen, legge på en masse tusen for å få en bil man ikke kjenner igjen. når man har en man har hatt ett år og har tenkt å ha noen år til. klart man kan jo sette bort jobben er vel nesten like lønnsomt som å bytte bil.men nå hadde jeg tenkt å gjøre det meste selv. men noen mener alt er pes på en bil og ville snaut rørt en skrue før de byttet bil isteden.... bare omreggen er jo 4200 er nesten det man må gi for delene man trenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 12, 2007 For å si det snn, så hørte jeg på dette på en a4 en gang. de på møller verkstedet ville ikke ha jobben en gang. det var ALT for mye jobb og ble veldig dyrt. Skal love deg at det blir dyrere enn 4200 som reg koster. bare om du skal ha en bra brukt klimakompressor koster fort denne 4000 kr. Å sammenligne dette med et motorbytte blir jo helt feil. Da motorbytte er gjerne noe man gjør for å nettop få noe som ikke er levert fra fabrikk. feks. en 16v i en golf 1. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 12, 2007 er jo mange som bytter fra 8v til 16v i en golf 2 f.eks el å bygge om en golf 3 1.8 til vr6.en brukt kompressor koster forresten 1800 inkl.moms:) radiator koster 1800 sprell ny. for rundt 20000 kan man jo faktisk få monterte komplett klima med følere og full pakke av fagfolk da. inkl. alle deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...