sikring på forsterkeren dør=(

Anbefalte innlegg

vet ikke om jeg poster riktig nå. men vet noen hva grunnen til at min sikring på forsterkeren ryker i et sett hver gang den blir satt i? har aldri gjort det før .men nå etter jeg rydda i litt kabler og la dem pent og monterte forsterkeren fast osv så ryker disse 30amper sikringene mine konstant..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det trolig noe som har blitt koblet feil, eller kanskje karosseriet til forsterkeren står i kontakt med kaross i bilen, dårlig jording, høytallerkabler som krysser hverandre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ute nå å sjekka etter de tingene du nevnte.. men ingenting av det stemte i mitt tilfelle, utenom den med høytalerkabler. skjønte ikke den helt. isåfall var det ingen høytalerkabler som var i kontakt med hverandre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kondensator på anlegget? Hvis denne er utladet og du kobler til strømmen uten motstand på kondensatoren så ryker fort sikringen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nope. ingen kondensator.. er sikkelig fortvilet over den greia her =/ har aldri skjedd før og er ikke interessert av å gå til innkjøp av ny forsterker.. har nå også prøvd å koble til ting som det var akkurat før.. men ingenting forandrer seg.. sikringene går en etter en.. tror jeg nå har økt esso budsjettet med over 100 kr i bare 30A sikringer =P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får prøve og gå over alt av kabler og koblinger, du finner sikkert noe feil et eller annet sted!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

klassisk symptom på "ferdig" forsterker, det der...er nok noe strøm på ville veier!

fortell hva slags forsterker vi snakker om og alder etc

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.