#1 Skrevet Juni 11, 2007 Jeg vurderer å kjøpe en 90modell coupe qauttro. det er feil på ABS-systemet på bilen. bremsene på høyre forhjul henger seg da man bremser med ABS-systemet innkoblet. første som slår meg er ABS-føler. men kan jo være så mangt. andre synspunkt? eller noen som har vært borti feilen selv?` takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 11, 2007 ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 11, 2007 Tror ikke det er ABS føleren. For går en av de fire så skal hele abs systemet slå seg ut slik at bilen kun har "vanlige" bremser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 11, 2007 Tror ikke det er ABS føleren. For går en av de fire så skal hele abs systemet slå seg ut slik at bilen kun har "vanlige" bremser. Må nok rette på deg der Mr. ABS systemet kobler ikke ut før lampen lyser konstant hele tiden. Hvis en føler ikke har riktig avstand til "trigger" kransen sin så får den feil signaler og leser ikke av riktig hastighet på hjulets omdreining, men ABS fungerer allikevel, men slår inn tidligere.. før du skal blokkere bremsene. Trenger heller ikke være avstanden som er feil, men føleren feilviser. Man kan også avlese hastigheten på vært hjul i måleblokkverdi, eller ved å måle hver enkel sensor med fluke. (ved og jekke opp bilen, snurre hjulet rundt og måle på følerens ledninger) Bilen det er snakk om her, har jo ingen ABS lampe, men ABS av/på knapp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 11, 2007 Må nok rette på deg der Mr.ABS systemet kobler ikke ut før lampen lyser konstant hele tiden. Hvis en føler ikke har riktig avstand til "trigger" kransen sin så får den feil signaler og leser ikke av riktig hastighet på hjulets omdreining, men ABS fungerer allikevel, men slår inn tidligere.. før du skal blokkere bremsene. Trenger heller ikke være avstanden som er feil, men føleren feilviser. Man kan også avlese hastigheten på vært hjul i måleblokkverdi, eller ved å måle hver enkel sensor med fluke. (ved og jekke opp bilen, snurre hjulet rundt og måle på følerens ledninger) Bilen det er snakk om her, har jo ingen ABS lampe, men ABS av/på knapp. ABS`en på golfen slår seg ut når en føler går åt heden fikk jeg beskjed om på Bilsentrum (Møller Kristiansund) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 11, 2007 ABS`en på golfen slår seg ut når en føler går åt heden fikk jeg beskjed om på Bilsentrum (Møller Kristiansund) Ja, hvis en føler er defekt ja, da blir det lagret feil i ABS styreenheten og ABS'n vil være utkoblet. Men en føler som missviser farten lagrer ikke feil, men kan sees i måleblokk verdi under kjøring. Hilsen Møller mekaniker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...