Anbefalte innlegg

Det begynner å bli noen Touraner her i klubben som har de Hella baklysene. Er det noen som har byttet de selv og kan fortelle meg om dette er vanskelig å gjøre eller ikke?

 

Eller anbefaler dere at jeg får Jessheim auto til å gjøre det når bilen blir levert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kunne ikke tenkt meg å montere disse selv, men nå er jeg ikke spesielt teknisk anlagt når det gjelder bil :).

Jeg fikk Jessheim Auto til å montere de før levering. De tar 2700,- for lyktene ferdig montert. Vet ikke hva prisen er uten montering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jessheim Auto skulle ha 3200,- for lyktene ferdig montert og inkludert fjerning av merker på bakdøra.

 

Kluet er at jeg får tak i lampene for ca. 1500,-.

Og det er en del billigere enn det jeg må betale for de på Jessheim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker da ikke være så utrolig vanskelig å bytte baklamper...?Bytta selv på A4`n og det var ingen problem...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det burde ikke......

Men jeg har ingen Touran å "forske" på.

 

Har faktisk vært borti biler jeg har hatt STORE problemer med å få bytta pære i baklyse på. Håper ikke Touran er slik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis det koster 1500 å få de montert hadde jeg gjort det selv om jeg var deg... Du finner nok ut hvordan de byttes :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har de nye baklyktene stående på loftet. Følger med bruksanvisning på hvordan det skal gjøres, og det ser VELDIG lett ut..tror min mor kunne klart det på 5 minutter... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg byttet poå passaten. så jeg mener at vw ikke er så dumme at man trenger bilen inn på verksted for å bytte baklykter. tror nok det går bra selv jeg. lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer de lyktene selv, samt montere dem selv.

 

Noen med erfaringer nå 2 måneder etterpå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har f............... ikke fått bilen ennå, bestilte 17 juli, så det begynner å drøye litt nå ja.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjiipt.

 

Når jeg skulle bestille nå i helga så fikk jeg levering "kanskje i januar 2005". Men så viste det seg at selger hadde bestilt noen Touran på spekulasjon. Dersom jeg kuttet ut nettvegg og alarm fikk jeg akkurat den bilen jeg ville (sort Touran Highline 1.9 TDI DSG med antrasitt interiør) om 7-8 uker. Jeg slo selvsagt til på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får lyktene mine den 15.10, BANKERS!

Så da blir jeg vel kanskje den første til å teste montering av dette selv da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har skifta lykter og det er vel akkurat like vanskelig/lett som å skifte lyspærer bak. Det står beskrevet i instruksjonsboka! Bruk den lille strengen som ligger i verktøyposen og dra løst plastdekselet. Løsne skruene (2 stk) og press lykta ut til siden, fra senter av bilen og utover (eller noe slikt...) Monteres i motsatt rekkefølge..

Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik ble min, tok 5 minutter....Veldig lett..

dsc01416.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent :)

 

Er litt forvirret og må få spørre: Er de så mørke utenfor ryggelys/bremselys, eller er det bildet som "lyver".

 

Sammenlgner da med Hella-bilder:

 

attachment.php?s=&postid=63714

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Ivar Amundsen

Pent :)

 

Er litt forvirret og må få spørre: Er de så mørke utenfor ryggelys/bremselys, eller er det bildet som "lyver".

 

Sammenlgner da med Hella-bilder:

 

Bildet mitt lyver kanskje litt, men Hella sine bilder lyver mer, de er ganske mørke, penere synes nå jeg da.... : cool :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er mine ihvertfall.. synes ikke de er så veldig ulike Hella sine bilder.

hpim2694 (small).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

org. lyktene er da fine de også, eller er det bare meg...

vw touran03.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originallyktene er greie nok de. Jeg liker mønsteret inne i selve ringen til lyktene, men jeg syns det blir for mye rødt rundt.

På en svart Touran med alu-detaljer rundt omkring syns jeg bilen kler Hella lyktene bedre. Syns det samme med en sølvfarget bil, men de andre fargene Touran'en leveres i tror jeg nok er like fine med originallyktene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mmmmmm... Tenk å få skru på en heeelt ny bil!!

Aaagghhh.. (legg til siklelyden til Homer Simpson..)

Gjør det selv!! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt høy lexusfaktor på Hella-lyktene gitt...

men, likevel enige om at det er vel mye rødt på orginalene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Bondø

litt høy lexusfaktor på Hella-lyktene gitt...

men, likevel enige om at det er vel mye rødt på orginalene...

 

: nei : Synes ikke det er høy lexusfaktor på disse lyktene, hva synes dere andre???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da her jeg endelig fått bytta til hella lykter jeg også.

Det var faktisk veldig enkelt. Fulgte med en annen blink lys pære som jeg også byttet. : klø :

 

Fikk ikke tatt noen før og etter bilder (det regner bøtter og spann her + at det er litt mørkt) men det kommer i hvert fall et etter bilde snart.

 

Ellers er bilen min veldig lik Kasper Naasen sin bortsett fra at jeg har tatt av Touran og 1.9TDI merkene, og har klubb plater selvsagt. :D

Bilde av Kasper Naasen sin bil:

dsc01416.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kule, men jeg tror kanskje de passer bedre på en sort touran en min refleks sølvfargede.

:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.