Tanker/forslag rundt ombygg fra 5 trinns til 6 trinns på en 5'er?!

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke helt bestemt meg folkens!

Hva skal jeg hive i nå som jeg har rasa kassa?

 

Har disse kassene på "lager"/hånd og de vet jeg er bra:

*200 20v kasse

*S4 6trinns fra 2.2t

*S4 6trinns fra v8(med oljekjøler)

*urq 10v ( men det er feil utveksling)

*evt få tak i en org kasse som er bolt on og tar noen timer og bytte!

 

Ulempene med og bygge om til 6 trinns er slik jeg har forstått det:

*mister speedometer(pga org kassa går på wire) VIKTIGESTE! Noen lure triks der?

*Må bytte svingjul og clutch igjen ( pga dobbelmasse og annen sline på s4)

*Bytte giroverføring

*bytte mellomaskling

*bytte drivakslinger framme

 

Har det meste av deler, men vil ikke miste speedometer eller montere jalla biltema klokke!

 

Fordelen med 6 trinns at de er 10 år nyere og laga for 100hk mere+ ikke så "masete" og kjøre!

+ få 100km/t høyere toppfart : rock :

 

Dette er noen av minne meninger rundt dette.

Noen som har gjort dette før og har meninger!!??

 

Er veldig i tvil.

 

Kom med innspill!

 

Er jo endel som har rasa disse US kassene som jeg har på 90.

Martison på 1 plass, Christian nyjordet tett under: vinke :

Kjell Tonning m.fl!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt offtopic, men hvordan rasa du kassa ? Jeg har en AAH kasse med nytt uhm.. luftehull rundt midtdiffen om dagen ;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.

 

Jeg bygget om i fra eletrisk giver, til wire overføring på en corrado kasse jeg hadde i en golf for en del år siden, noe som fungert bra.

 

Ble utført som følger:

 

1. Fjern eletrisk giver.

2. Monter spedo wire i samme hull som el giver (da el giver og spedo wire har samme interface i mot overførings drevet).

 

Utvekslingen må selfølgelig stemme, eller justeres (bytte det lille plast drevet som står nedi der, noe som ikke skal være et problem da disse kommer i forskjellig antall tenner etc).

Største delen av jobben består hovedsaklig av å få festet wire hylsen i girkassen, noe jeg løste med et par braketter etc.

 

Alternativt kan du jo montere spedometer ifra en q89, B4 eller lignende, om dette passer inn i spedometer huset i din bil vil jo tiden vise. (jeg har ikke anelse med andre ord).

 

Om dette kan konverteres rett ifra golf til audi er jo også et aspekt, men er jo verd et forsøk.

 

Håper dette hjelper litt, og lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei GT

 

Har du kasser til overs å selge? Naboen strippa 3.gir på ACR. Fikk trykk og PANG slutt på framdriften....

Han går for 6.trinns tror jeg så har du noen å selge så send en PM med type og pris :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes du skal bygge om til 6-trinns og donere den gamle clutchen til meg jeg ;)

 

jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt offtopic, men hvordan rasa du kassa ? Jeg har en AAH kasse med nytt uhm.. luftehull rundt midtdiffen om dagen ;).

 

Har vel ca 400hk mer en orginal kassa er laga for + den er 20 år gammel så sånt må man nesten regne med etter 3 år:)

 

Luftig er ikke bra!!

 

Heisann.

 

Jeg bygget om i fra eletrisk giver, til wire overføring på en corrado kasse jeg hadde i en golf for en del år siden, noe som fungert bra.

 

Ble utført som følger:

 

1. Fjern eletrisk giver.

2. Monter spedo wire i samme hull som el giver (da el giver og spedo wire har samme interface i mot overførings drevet).

 

Utvekslingen må selfølgelig stemme, eller justeres (bytte det lille plast drevet som står nedi der, noe som ikke skal være et problem da disse kommer i forskjellig antall tenner etc).

Største delen av jobben består hovedsaklig av å få festet wire hylsen i girkassen, noe jeg løste med et par braketter etc.

 

Alternativt kan du jo montere spedometer ifra en q89, B4 eller lignende, om dette passer inn i spedometer huset i din bil vil jo tiden vise. (jeg har ikke anelse med andre ord).

 

Om dette kan konverteres rett ifra golf til audi er jo også et aspekt, men er jo verd et forsøk.

 

Håper dette hjelper litt, og lykke til

 

Takk for tips, skal sjekke litt!

 

Hei GT

 

Har du kasser til overs å selge? Naboen strippa 3.gir på ACR. Fikk trykk og PANG slutt på framdriften....

Han går for 6.trinns tror jeg så har du noen å selge så send en PM med type og pris :)

 

Halla Roger:)

 

Har nok kasser og selge i framtiden, men da etter jeg vet hva jeg går for av kasser!

3 av de har jeg i garsjen, men den siste står i bil hos hoggern til onkel!!

Sier i fra når jeg vet om noe!

Du vet ikke om noen US kasser til meg da?

 

Synes du skal bygge om til 6-trinns og donere den gamle clutchen til meg jeg ;)

 

jan Brede

 

Du fikk vel den info du trengte på MSN :) hehe: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halla Roger:)

 

Har nok kasser og selge i framtiden, men da etter jeg vet hva jeg går for av kasser!

3 av de har jeg i garsjen, men den siste står i bil hos hoggern til onkel!!

Sier i fra når jeg vet om noe!

Du vet ikke om noen US kasser til meg da?

 

Vet ikke av noen US kasser dessverre.

Naboen's Ø.K. finner du her : http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=88921 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på denne litt. Kassa mi tok kvelden med under 250hk i motoren, så alder og stand har nok mykje å sei på desse kassane trur eg.

 

Har hørt at det er sterkere/bedre lager i RS2 kasse, stemmer dette eller er det KUN 1gir som er bredere?

 

Kva med å overhale ei original kasse og eventuelt montère FixIt drevsats på feks 2. og 3. gir. Fjolegir er det vel ikkje så stor belastning på (trur eg).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Speedometer service i Oslo har skaffer en slik "speedometer motor" som gjør om hastigheten fra elektrisk til wire, justeres inn ved hjelp av dip-switcher på boxen. Moterte dette i en Cossi med Tremec kasse, fungerte supert..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på denne litt. Kassa mi tok kvelden med under 250hk i motoren, så alder og stand har nok mykje å sei på desse kassane trur eg.

 

Har hørt at det er sterkere/bedre lager i RS2 kasse, stemmer dette eller er det KUN 1gir som er bredere?

 

Kva med å overhale ei original kasse og eventuelt montère FixIt drevsats på feks 2. og 3. gir. Fjolegir er det vel ikkje så stor belastning på (trur eg).

 

 

Ikke rart du raser da Kjell, kjører som du har stjålet både bil og racefuel + konstant sperre på: haha :

 

Slik jeg har forstått har første genrasjon 6 trinns fra s4/s2 og rs2 dårlig 1 gir, noe som blei bedre etter 95 engang!

 

Er 2. og 3. gir som oftes går ja!

Skal vartfall åpne min og se hva pokker har skjedd:)

 

 

Speedometer service i Oslo har skaffer en slik "speedometer motor" som gjør om hastigheten fra elektrisk til wire, justeres inn ved hjelp av dip-switcher på boxen. Moterte dette i en Cossi med Tremec kasse, fungerte supert..

 

Kjempebra! Da løser man det som jeg var mest usikker på, resten av delene er jo "bolt on"

 

Takk for ditt 1000kr tips

 

mvh

se&hør

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og eventuelt montère FixIt drevsats på feks 2. og 3. gir. Fjolegir er det vel ikkje så stor belastning på (trur eg).

 

Finnes det Fix-It satser til Audi-kassene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det Fix-It satser til Audi-kassene?

 

Aner eg ikkje, men trudde dei laga til kva som helst, berre ein betaler, veit ikkje.

 

GT: Hadde kun sperre på bakaksel når kassa røk :-P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

X-trac lager nok den kassen du ønsker bare du åpner penge boka, er vel en av leverandørene til WRC...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og då snakker vi vel 200 000 liksom, det er jo så klart heilt uaktuelt påeinmåda

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk selv tak i ei US kasse som visstnok kun har gått 120.000km som jeg har liggende i reserve. Håper/tror at km.stand og bruk av disse kassene har en god del av skylda for at de ryker, andre igjen har jo kjørt ganske så lenge med disse gamle kassene uten så mye problemer.

 

Har også tenkt tanken selv på å overhale ei godt brukt ei og se hvor lenge det kan holde, evt. også Fix-it drevsats som blir nevnt her, hvis de kan lage...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk selv tak i ei US kasse som visstnok kun har gått 120.000km som jeg har liggende i reserve. Håper/tror at km.stand og bruk av disse kassene har en god del av skylda for at de ryker, andre igjen har jo kjørt ganske så lenge med disse gamle kassene uten så mye problemer.

 

Har også tenkt tanken selv på å overhale ei godt brukt ei og se hvor lenge det kan holde, evt. også Fix-it drevsats som blir nevnt her, hvis de kan lage...

 

Jeg vet Kjell har sendt mail til http://www.fixitsweden.com og spurt pris og om de kan lage til gammle quattro kasser : smil :

 

Men du, kan ikke du selge kassa til meg så jeg kan ut og gasse litt med min ur90 da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet Kjell har sendt mail til http://www.fixitsweden.com og spurt pris og om de kan lage til gammle quattro kasser : smil :

 

Men du, kan ikke du selge kassa til meg så jeg kan ut og gasse litt med min ur90 da?

 

Blir spennende å høre hva de svarer da, de er vel ikke de værste på pris heller etter som jeg har forstått.

 

Nå har jeg tråla landet rundt etter ei brukbar US/4H kasse i et par år og endelig finni en, så denne skal nok dessverre ikke selges :P Begynner å bli småvanskelig å få tak i disse nå.

 

Men passer ikke de eldre urquattro kassene rett på, eller er det feil utveksling i alle sammen?

 

Ellers som et tips, Røsnes Bilopphuggeri i Østfold hadde en -83/84 80 quattro 5'er inne med front og bakskade, denne har vel 4H kassa, jeg lurte på å kjøpe den også men droppet det. Er du heldig kanskje den står der enda med kassa i. Tlf. 69195322

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir spennende å høre hva de svarer da, de er vel ikke de værste på pris heller etter som jeg har forstått.

 

Nå har jeg tråla landet rundt etter ei brukbar US/4H kasse i et par år og endelig finni en, så denne skal nok dessverre ikke selges :P Begynner å bli småvanskelig å få tak i disse nå.

 

Men passer ikke de eldre urquattro kassene rett på, eller er det feil utveksling i alle sammen?

 

Ellers som et tips, Røsnes Bilopphuggeri i Østfold hadde en -83/84 80 quattro 5'er inne med front og bakskade, denne har vel 4H kassa, jeg lurte på å kjøpe den også men droppet det. Er du heldig kanskje den står der enda med kassa i. Tlf. 69195322

 

Vi får se hva slags svar man får fra http://www.fixitsweden.com ja : smil :

 

Skjønner godt du ikke vil selge, men det var verdt et forsøk! Er liksom litt desperat etter og få ak i en bra org kasse for og få kjørt litt!

Har liksom kjøpt nye knuter etc for og bruke US kasse sammen med s2 driverk.

6trinns så må myye byttes/moddes! Ikke lett beslutning!

 

Men takk for tips ang kasse!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Geir Tony

Fant disse på nettet...du får ta en telefonrunde :)

 

Gearkasse man - AUDI - 80/90 85-86 - 90 QUATRO - Årsmod. 86

- Kvalitet: B- DeleNr: 29773- Pris: 5500

- Karosseri: 4D SEDAN- ChassisNr: WAUZZZ85ZFA074012- Farge: RØD- Motor: 5 CYL INSP- GearKasse: 5 TR MAN

Hedmark Bilsenter - Telefon: 62 35 93 40 - Faks: 62 35 93 50

 

Gearkasse man - AUDI - 80/90 85-86 - 90 CUPE GT QUAT - Årsmod. 86

- DeleNr: 10448- Pris: 4000

- Karosseri: 3D CUPE- ChassisNr: WAUZZZ85ZHA015449- Farge: RØD- Motor: 5E- MotorStorrelse: 2,2 KV- GearKasse: 5 TR MAN- KmStand: 266000- Opplysninger: US 26079X

Trondheim Bil-demontering AS - Telefon: 72 87 20 60 - Faks: 72 87 30 06

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Geir Tony

Fant disse på nettet...du får ta en telefonrunde :)

 

Takk for Tipset Jon A :tilber:

Skal ta en ringe runde: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer a?? Er det kasseras om dagen :D Jeg røk min for 14 dager siden!! 3'dje giret smalt a gitt!!

 

Har hatt de samme spørsmålene selv da prosjektet kan bli vassere med tider, og vil da ha kasse som tåler litt mer..

 

Min røyk og den er det bare en 20v som er chippet og eksos på. Hmm, alder har nok litt å si her og men..:P

 

Hvis det er flere som har kasser til overs er det bare å skrike ut. Jeg trenger 3'dje giret mitt :D

 

Men har hørt at S4 kasse, så må man bygge om litt mer da overføringen ikke er lik?

 

MVH Chris

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rasa min for en tid siden jeg og:p...... på orginal motor:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det folk kjører? Hører jo om folk som har over 600hk med standard kasse... Er det mye pirruet spinning pågang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I disse OL tider er det jo poppis med biler som kan legge igjen OL logoer både her og der... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nææææh.. ikke noe særli hard kjøring fra min sin side.. Mn rart hvordan 17 år kann sette sine preg på disse..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.