Tanker/forslag rundt ombygg fra 5 trinns til 6 trinns på en 5'er?!

Anbefalte innlegg

Har tatt noen burnouts, men ikke så mange!

Folk har stadig mere og mere hk samt kassene bare blir eldre og eldre!

 

En STOR fordel er nok og ha ny olje med tilsettning!!

 

Nå US kasse blir sendt fra trondheim i morra til meg, så det blir org kasse en gang til på meg :o

Sparer på 6 trinns kassa da, kjekt og ha!

Og om naboen skal kle seg naken, så har jeg kikkert..

 

 

Takk til Jon A for girkasse tips : vinke ::tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VIS MAN SKAL INN MED 6 TRINS KASSE SÅ MÅ MAN SMI GANSKE MYE AV GIRKASSETUNELEN

OPP HELT OPUNDER TANSTANGA .EL SNITTE OPP OG SVEISE. MEN DA MÅ DERE UT MED VARMEAPERATTET

 

 

JEG HAR GIRKASSER FRA 83 QUATTRO TIL SALGS .

RING FOR INFO 92666255

 

MVH LARS ERIK

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hvordan det er å bygge om til 6 trinns på ur quattro da? tunnelen trenger bygges om også på denne da vel?

fra hvilken bil er det enklest å bruke kasse fra om den skal i ur quattro?

 

 

innfesting til kasse, mellomaksel og giroverføring er vel det som trenger bygges om?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hvordan det er å bygge om til 6 trinns på ur quattro da? tunnelen trenger bygges om også på denne da vel?

fra hvilken bil er det enklest å bruke kasse fra om den skal i ur quattro?

 

 

innfesting til kasse, mellomaksel og giroverføring er vel det som trenger bygges om?

 

samt stikkasling, mener den på høyre siden må byttes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fekk ein telefon av FixIt og det virka som om han ikkje hadde laga så mykje til Audi. Jobba for tiden med ein kasse (audi) til ein av værstinggutta i Norge. Dette var ein 6trinns kasse og den var bygget opp med grovare tannhjul på alle gir. Dette vart ei dyr kasse og langt utanfor mitt budsjett. Spurt om han kunne lage noko for kun 2 og 3dje gir. Han skulle sjekke og ringe tilbake...

 

Kva er det eigentleg som går i stykker i kassa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

 

Kva er det eigentleg som går i stykker i kassa?

 

Hei,

 

Det som har gått på min er det lageret til giret. Men skal jo tilsies at jeg har hatt litt dårlig synkronisering før dette skjedde! Men sånn gikk det for min del for å drøye slike ting :)

 

Men vet ikke hva som har raset på de andres sin.? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har ryket et 3.gir på en 90q kasse og 2.giret på 2stk s2 ARV kasser.

 

men her har gira røket etter lang tids kjøring med slitte synkringer. altså slitasje / uvørn giring som har ført til at kassene har røket ,og ikke moment!

 

jeg må si jeg ble litt "forbauset" over alle kasse rasa som har vært i det siste. Jeg har jo tidliger hørt at quattro kassene tåler "uante krefter" og hørt om flere gromme motorer som har gått med org 90 q 5 trinns kasse.

menmen.. skal ikke stole på alt en hører. skal bli spennende og se hvor lenge nye kassa di holder GT. og ikke minst hvordan ur-q kassa mi vil holde....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på mine kasser så har det ryki inngående aksel på den ene , 2 gir på 3 andre

og den der 2 og 3 giret blei borte.

men kommer til og bruke us kasser jeg;) er greit og oppdrive dem da.men begyner vel å minke da jeg bruker opp 2-3 kasser i året,hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du høre noen pris på denne kassa fra Fixit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke helt samenlignbart, men på min AAH kasse var det mellomdiffen som kvelda. Resten av kassen ser i utgangspunktet ut til å fungere fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta kasse i kveld, virka tigth og fin den nye :) Så vi får se hvor lenge den holder : dum :

 

Kommer ikke til og stole 100% på kassa som jeg gjorde tidligere!

Da var den bånn gass, clutching med sperrene på!

 

Skal bli morro og se hva som har ryki på min!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta kasse i kveld, virka tigth og fin den nye :) Så vi får se hvor lenge den holder : dum :

 

Kommer ikke til og stole 100% på kassa som jeg gjorde tidligere!

Da var den bånn gass, clutching med sperrene på!

 

Skal bli morro og se hva som har ryki på min!

 

hør der ja fått inn ny kasse ja,kommer du på gatebil på rudskogen å kjører da?

ny kassa mi står hjemme og venter,tenker jeg tar med meg ei ekstra kasse nå og :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hør der ja fått inn ny kasse ja,kommer du på gatebil på rudskogen å kjører da?

ny kassa mi står hjemme og venter,tenker jeg tar med meg ei ekstra kasse nå og :)

 

Vurderer reise og kjøre på gatebil, en gang må bli den første!

Har vartfall fri fra jobben da noe jeg aldri har når det er treff!

 

Bra du har med ekstra kasse på gatebil da:) hint hint..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer reise og kjøre på gatebil, en gang må bli den første!

Har vartfall fri fra jobben da noe jeg aldri har når det er treff!

 

Bra du har med ekstra kasse på gatebil da:) hint hint..[/QUOT

 

 

da er det jo bare og komme og gi gass da;=)

er jo like greit og ta den med,går jo greit og bytte kasse der og da...

 

venter bare på at turboen min skal komme hjem fra jonus jeg nå,så jeg får test kjørt kassa,se om den tåler noe..hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer reise og kjøre på gatebil, en gang må bli den første!

Har vartfall fri fra jobben da noe jeg aldri har når det er treff!

 

Bra du har med ekstra kasse på gatebil da:) hint hint..[/QUOT

 

 

da er det jo bare og komme og gi gass da;=)

er jo like greit og ta den med,går jo greit og bytte kasse der og da...

 

venter bare på at turboen min skal komme hjem fra jonus jeg nå,så jeg får test kjørt kassa,se om den tåler noe..hehe

 

Du er jo misbruker/storbruker av US kasser da: haha :

 

ang ombygg fra 5 trinns til 6 trinns kommer jeg med oppskrift neste gang jeg raser ei kasse: smil :

Har det meste av delere liggende!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er så spesielt med disse US kassene? Hva sitter originalt i 90? Har heldigvis org kasse fra 90 i reserve:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VIS MAN SKAL INN MED 6 TRINS KASSE SÅ MÅ MAN SMI GANSKE MYE AV GIRKASSETUNELEN

OPP HELT OPUNDER TANSTANGA .EL SNITTE OPP OG SVEISE. MEN DA MÅ DERE UT MED VARMEAPERATTET

 

bumper denne! forklar litt mer!

er det ikke bare å få tak i en slik som på bilde å sveise inn?

er nå ikke så stor forskjell på kassene utvending.....?: klø :

img2658rd12.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen fler ideer rundt dette med elektronisk til mekanisk speedometer folkens?

altså nå som jeg har bytta til 6 trinns er det kun uttak for el speedo, mens uren min har vaier til speedo.. ringte med oslo speedometer service, og de skulle ha 4000 for "adapter" fra el til vaier.. syntes det blir litt dyrt, har fått tak i type 89 speedo, og så om noen har tips til hvordan jeg får liv i det... så kom med tips:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen fler ideer rundt dette med elektronisk til mekanisk speedometer folkens?

altså nå som jeg har bytta til 6 trinns er det kun uttak for el speedo, mens uren min har vaier til speedo.. ringte med oslo speedometer service, og de skulle ha 4000 for "adapter" fra el til vaier.. syntes det blir litt dyrt, har fått tak i type 89 speedo, og så om noen har tips til hvordan jeg får liv i det... så kom med tips:)

Bare å sette igang og koble litt det da:)

Samme plugger og da eller....da skal det være fort gjort om det er det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å sette igang og koble litt det da:)

Samme plugger og da eller....da skal det være fort gjort om det er det

 

jaja... bare og bare:o har et løst typ 89 speedo som jeg må få inn i typ 85 speedo. og givern på kassa... dvs ingen ferdige plugger... bare noen løse pinner..4 på speedo og tre på kassa..... men går vel sikkert an å forske seg frem til noe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja... bare og bare:o har et løst typ 89 speedo som jeg må få inn i typ 85 speedo. og givern på kassa... dvs ingen ferdige plugger... bare noen løse pinner..4 på speedo og tre på kassa..... men går vel sikkert an å forske seg frem til noe

Har skjema til begge jeg så det burde ikke være store utfordringen vel:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du Helge eller Geir Tony komplett liste på hva som faktisk må byttes eller bygges om for å

få en 6 trinns RS2 kasse til å passe i Urq?

Har aldri klart å finne et konkret svar:)

 

Hadde vært kjekt om noen kunne liste opp framgangsmåten.

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du Helge eller Geir Tony komplett liste på hva som faktisk må byttes eller bygges om for å

få en 6 trinns RS2 kasse til å passe i Urq?

Har aldri klart å finne et konkret svar:)

 

Hadde vært kjekt om noen kunne liste opp framgangsmåten.

 

Mvh

 

ny bakdiff med 4,11:1 i utveksling. og giroverføring fra s2/rs2 6-trinns. mellomaksling og drivakslinger passer rett på. lag nye braketter til å feste kasse i travers. og bruk svinghjul fra s2 3b. ellers er kassen bolt on på motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ny bakdiff med 4,11:1 i utveksling. og giroverføring fra s2/rs2 6-trinns. mellomaksling og drivakslinger passer rett på. lag nye braketter til å feste kasse i travers. og bruk svinghjul fra s2 3b. ellers er kassen bolt on på motor.

 

-Bakdiff er grei. Det er vel den fra s2 eller coupe.

-Giroverføring fra RS2 har jeg

-Drivakslinger har jeg

-Mellomakslingen fra Rs2? Tror ikke den passer på urq såvidt jeg har skjønt.Rs2 kassa er jo litt lengre

-Svinghjul og clutch fra Adu har jeg

-Fester til å henge den i på travers kan jeg lage..

 

Så da skal det gå rett på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Bakdiff er grei. Det er vel den fra s2 eller coupe.

-Giroverføring fra RS2 har jeg

-Drivakslinger har jeg

-Mellomakslingen fra Rs2? Tror ikke den passer på urq såvidt jeg har skjønt.Rs2 kassa er jo litt lengre-Svinghjul og clutch fra Adu har jeg

-Fester til å henge den i på travers kan jeg lage..

 

Så da skal det gå rett på?

 

Den største forskjellen på RS2 og Coupe mellomaksel er vel den bakre delen? (pga av den lange diffen på avant) RS2 akselen passer deffintivt ikke på noen coupe.

(Fremre delen skiller 2,5cm mellom 5 - 6 trinns på (S2/RS2))

 

Jeg har noen mellomaksler liggende hvis du trenger og de skulle passe.

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=115813

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.