#1 Skrevet Juni 11, 2007 Er dette å anbefale? Er plaga med mye soting og røyk, har hørt at folk anbefaler meg å tette igjen for EGR. Er dette å anbefale? Hørte med det lokale vw verkstedet, de sa det var ikke å anbefale pga. det kunne medføre motorfusk, feilkoder og lys i motorlampe... Det var for at EGR kommuniserer med luftmassemåler, og derav feil... Bilen det er snakk om er en VW Golf IV, 2001 mod. 1,9TDi 115 HK Pumpedyse. Noen som vet noe om dette, evnt. erfaringer?? På forhånd takk... Mvh Håvard Kaspersen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 11, 2007 ingen...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 11, 2007 har gjort dette på min a4 1,9tdi 130hk 2003 modell og det funker fin fint og den fusken jeg hadde forsvant. Rensa også innsuget for endel dritt. Men nå er jo dette en annen motor da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 11, 2007 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=55134 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 11, 2007 Har funnet en "block off plate" men den innebærer vel kanskje at hele egr-systemet taes vekk ? Vil den passe på en 1.9 TDI 130 hk pumpedysemotor ?? Har ikke sett på det egr-greiene enda...... Denne platen her er beregnet på 1.8T motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 11, 2007 Jeg har nylig blendet vakumstyringen til EGR ventilen på min Passat. Grunnen til at jeg gjorde dette var at jeg opplevde varierende turbotrykk på lavere turtall. Bilen ble som ny etter denne operasjonen. Jeg har ikke blokkert røret og ser heller ingen grunn til dette da ventilen nå står i lukket stilling. 115hk pd motoren som du har er identisk oppbygd som 130hk motoren når det gjelder EGR ventilen. Jeg har ikke fått noen feilmeldinger på min bil på grunn av blendingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...