VR6-12v vs VR6-24v vs R32, likheter?

Anbefalte innlegg

Er liksom noe i bakhodet mitt som sier at jeg leste at R32 maskinen (blokka) egentlig "bare" er en opp-borra VR6.

 

Noen som vet noe om dette?

 

Da ville det eventuelt si at en R32 burde passe greit oppi en mk3?

 

Hva med kasse? Noen som vet om en VR6 kasse passer på R32?

 

EDIT; Er VR6 i mk3 (174), "VR6" i mkIV (204) og R32 jeg tenker på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet noe om dette?

 

Hadde vært morro å visst hva som passer nedi en mk3 uten at en må bygge alt selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg husker, så er 3.2-literen en større versjon av 2.8-literen, mens 3.6-literen (i bl.a. Touareg og Passat R36) en helt ny motor med enda smalere sylindervinkel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg husker, så er 3.2-literen en større versjon av 2.8-literen, mens 3.6-literen (i bl.a. Touareg og Passat R36) en helt ny motor med enda smalere sylindervinkel.

 

Så blokka på R32 er lik blokka på VR6? DVS at denne eventuelt passer rett i en mk3? : klø : Er liksom det jeg har hørt/lest (ikke at det passer rett i, men at r32 er bygd på vr6 blokk)

 

Fikk liksom en fantasi om R32 maskin + VR6 kasse (eller passer R32 kassa også?) i GTi'n. Begynner jo å nærme seg 10 år på norske skilt nå..... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror nok det passer ja, har sett mk2 med r32 motor også.. r32 er jo en vr6 blokk med større borring..

men du må vel uansett ha vr6 travers ifra golf 3 pluss andre "småting"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror nok det passer ja, har sett mk2 med r32 motor også.. r32 er jo en vr6 blokk med større borring..

men du må vel uansett ha vr6 travers ifra golf 3 pluss andre "småting"

 

Trodde at travers var lik på gti/16v og vr6? Eller er dem ikke det? Bremsene er jo like....

 

Hva med "V6" fra Golf IV da? Passer denne rett i også?

 

Mangen spørsmål her nå, men kunne tenkt meg en "oversikt" over hva som passer i mk3 gti uten noe "selv-bygg hjemme i garasjen opplegg" (motorer som passer i bare ved å bytte fester o.l.)

 

EDIT; Hva med Golf V GTi da? Er dette "ny" blokk, eller noe dem fant "på hylla"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gti 16v har hvertfall samme understell som vr6, vet ikke hvordan det er med 8v.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gti 16v har hvertfall samme understell som vr6, vet ikke hvordan det er med 8v.

 

Alle de motorene du skriver om passer i mk3. Søk litt på nettet så ser du selv. Vortex f.eks

Alle VR6 motorene har 15 graders vinkel, utenom R36 som har 10 grader.

I 1998 "Golf mk4 V6 4Motion" så ble motoren forandret endel. Ny topp med 24V og variabelt insug i plastikk. 6 trinns MEGET kraftig girkasse.

R32 motoren er mekanisk helt lik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle de motorene du skriver om passer i mk3. Søk litt på nettet så ser du selv. Vortex f.eks

 

Hmm, mulig det er tidlig om morgen, men selvsagt gjør de det, mk3 kommer orginalt med alle 3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gå og legg deg igjen! :) golf 3 kommer ikke med 24v vr6 og ikke som r32.., men kommer som 12v 2,9 og 2,8 vr6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gå og legg deg igjen! :) golf 3 kommer ikke med 24v vr6 og ikke som r32.., men kommer som 12v 2,9 og 2,8 vr6

 

Jeg snakket om gti 8\16v og Vr6 i mk3, vet selvsagt at mk3 ikke kom med 24v.

 

Edit... eller er det kristian som quotet feil innlegg, hmm

 

Trodde at travers var lik på gti/16v og vr6? Eller er dem ikke det? Bremsene er jo like....

Gti 16v har hvertfall samme understell som vr6, vet ikke hvordan det er med 8v.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

r32kassa passer på vr6motoren tror eg så da passer vell omvendt også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm..... Så da forstår jeg det sånn at en R32 vil passe rett i mk3 gti. Men er det noen som vet hvordan det blir med det elektriske da?

 

Er redd det blir mye selv-kobling da. Hadde jo vært skam-fett med en R32 i gti'n da..... :evil::tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med andre ord kan man borre opp vr6 til 3,2 og bunndel fra der. Kan man lurer på hva man har under pansret da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.