Oversette tuv papir(senkesett)

Anbefalte innlegg

jeg godkjente mitt KW sett på fredag som var. Sørg for og holde deg innenfor målene som står i monteringsanvisninga, ha med forstillingskontroll papirer som er innenfor grensene til det som er godkjent og ikke mer enn ca 1mnd gammelt. Fjern soting, sett på orginale hjula dine, og sørg for og ha alt i orden eller så går ting greit! Ting skal være godkjent av det som er på bilen ellers ettersom de går over den også i tillegg til senkesettet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funket ikke å oversette siden.

Har ikke dekk på org felger + jeg tenkte jeg skulle ta felger og senkesett samtidig så jeg slipper å betale 500 for felger og så 500 for senkesett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funket ikke å oversette siden.

Har ikke dekk på org felger + jeg tenkte jeg skulle ta felger og senkesett samtidig så jeg slipper å betale 500 for felger og så 500 for senkesett.

Ok. Er du heldig så går det, er du uheldig så går det ikke. Pass på at ikke noe tar borti med hjula dine uansett. Skal du ha inn felger skal du, hvis du følger boka 100%, ha TÜV papirer på felga(uansett ET osv) ellers så skal biltilsynet ha papirer fra importøren av VAG(Møller vel?) at bilen din er typegodkjent med den hjuldimensjonen din.

Vet at noen steder setter de inn hjula så lenge de ikke tar borti, stikker utenfor, er innenfor godkjent sporviddeforandring og rulleomkrets på hjulet.

Ønsker deg lykke til!:) Vil også minne om at du vil få mangellapp på hjula og ikke senkesettet godkjent hvis de henger seg opp i hjula dine, og du må da dit på visning med orginalehjul uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk godkjent både felger og senkesett på Forus i vår. Var ikke noe problemer, men jeg hadde selvølgelig TÜV pairene på både felger og senkesett med, samt firehjulskontroll. Det skal være nok med papirer på tysk. Verdien på hjulvinklene var ikke innenfor standardverdier. Tror kun et par av i verdiene ble "grønne" på utskriften.

www.wheelmachine.de finnes det mye pairer på felger for diverse biler. Er du heldig, finner du akkurat din felg/dimmensjon her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha inn felger skal du, hvis du følger boka 100%, ha TÜV papirer på felga(uansett ET osv) ellers så skal biltilsynet ha papirer fra importøren av VAG(Møller vel?) at bilen din er typegodkjent med den hjuldimensjonen din.

Vet at noen steder setter de inn hjula så lenge de ikke tar borti, stikker utenfor, er innenfor godkjent sporviddeforandring og rulleomkrets på hjulet.

Se §13-1 punkt 6 i Kjøretøyforskriften, så ser du hva som er tillatt ved bytte av dekk/felg, og hva som kreves dokumentasjon på. Så lenge det er innafor grensene, skal det ikke trenges papirer fra TUV/fabrikant/lignende.

Det skal være nok med papirer på tysk.
Papirene kan med loven i bakhånd kunne kreves oversatt til norsk dersom de ikke foreligger på norsk, svensk eller dansk. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.