#26 Skrevet Juni 17, 2007 Finn deg en bmw med feite dekk og få en prøvetur..så skal du få se hvordan det er å kjøre biler som sporer. hehe Jeg hadde en STOR BMW med 20" det fantes ikke sporing på den, stabil som ett lokomotiv, mens S4 min spora som faen med 17" BMW har nok litt bedre understell en Audi, men men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juni 17, 2007 Nå er vell servoen ganske så mekanisk så jeg tviler sterkt på at du kan hive ut en sikring der;) Ta av reima så er det gjort: rolleyes hehe....der ser du hvor lite peiling jeg har på bil Kanskje ett dumt spørsmål, Er servo og servotronic to forskjellig ting ? Kan jeg slå av servotronic ved en sikring ? Kjørte en liten test i 120-130 på motorveien til gardermoen. Kjenner den fremdeles svømmer litt. Det er greit nok at bilen svømmer ved harde svinger, men jeg veldig rolige svake svinger så burde den ha klart seg bedre. Jeg skal iallefall prøve å gjøre noe med styringen og sette på stabstag bak, så får jeg se hvordan den blir da. Håper den da blir like bra som A4 cab'n til kompisen min. Der merket jeg ikke noe svømming ..... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juni 17, 2007 Du har ikke Servotronic på den der S4 din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juni 17, 2007 Du har ikke Servotronic på den der S4 din. Er du sikker ? Mener det skal være det ? Om jeg ikke husker feil, så mener jeg Jan sa det. Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juni 17, 2007 Hvis du har servotronic finner du kontrolleren i releboksen i "vannkassen" på venstre side (sjåførsiden). Står "servotronic" på kontrolleren (ser ut som et rele). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juni 17, 2007 Servotronic elelr noe lignende har han i allefall.... når man kan snurre rattet ved bruk av lillefingeren når man står stille så er det nok noe som hjelper til. Husker Jørn Amundsen i sin MTM bredda S4 hadde laget en bryter for utkobling av servotronic på sin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juni 17, 2007 Du har ikke Servotronic på den der S4 din. *host* Min 92 S4 har servotronic så hvorfor skulle ikke hans kunne ha det ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juni 17, 2007 Hvis du har servotronic finner du kontrolleren i releboksen i "vannkassen" på venstre side (sjåførsiden). Står "servotronic" på kontrolleren (ser ut som et rele). Takk. Skal ut å sjekke nå Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juni 17, 2007 Jeg åpnet boksen i motorrommet helt opp ved vinduet. Der alle andre sikringene ligger. Men fant ingen svart rele som det det stod servotronic på. Skulle ikke jeg hatt det ?? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juni 17, 2007 Er det ikke noe som står i posisjon 16? Forøvrig er posisjon 10 i nederste bildet Servotronic control module -J236- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Juni 17, 2007 Er det ikke noe som står i posisjon 16? Forøvrig er posisjon 10 i nederste bildet Servotronic control module -J236- Jeg har ingenting i pos 16 og 17. Jeg får heller ikke bildet ditt med å stemme hva som ligger på hva. A1-A5 og B1-B5 stemmer fysisk, men ikke hva som er på sikringene. Tror jeg har ett annet sikringsboks enn det bildet der. Det er mulig det stemmer alikvel ....jeg må sjekke mere imorra ... Men jeg har iallefall ikke noe på nr 16 og 17. På 14 og 15 har jeg en stor svart boks/relee/sikring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Juni 18, 2007 Det er fra USA/Canada biler dette da, så det trenger ikke stemme. Men i motorrommet, på styresnekka, ser du om det står en liten boks som det er koblet til ledninger på, slik som denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Juni 18, 2007 Det er fra USA/Canada biler dette da, så det trenger ikke stemme. Men i motorrommet, på styresnekka, ser du om det står en liten boks som det er koblet til ledninger på, slik som denne. Beklager, men jeg kjenner ikke helt til termologien her nå Styresnekka ? Hva er det og hvor sitter det ? Ligger dette like ved ABS'n ? rundt IC ? Samme side som turbo ? osv ....Kan du forklare litt nærmere ?? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Juni 18, 2007 Hvis du tenker rattstammen gjennom torpedoveggen din, så er det styresnekka denne er festet i. Styresnekka sitter fast i torpedoveggen på førersiden av bilen, rett under ABS pumpa. Utfra den ser du også festene som jeg snakka om tidligere i tråden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Juni 18, 2007 Se her, nr 15 er Servotronic solenoid valve -N119- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Juni 18, 2007 Se her, nr 15 er Servotronic solenoid valve -N119- Takker !!! Like bak bremsevæske holder det der. Skal ut å sjekke nå.... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Juni 18, 2007 Jeg så under der nå, men jeg kan ikke se noe som ligner på noe sikring eller relee. Er bare noe ledninger og rør som går under der ...... Skal prøve å få tatt ett bilde ...... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Juni 18, 2007 Fikk tatt bilder, men det hjelper lite når jeg ikke finner kabelen igjen her Skal prøve å få kjøpt kabel imorra. Jeg så en grå boks, men så ikke hva som står der pga all møkka. Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Juni 18, 2007 har kjørt med 17, 18 og 19" ikke hatt det probleme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Juni 18, 2007 Her er noen bilder, det første fra motorrommet, viser servotronic solenoid valve. Nr 2 viser kontroll-enheten som står bak hanskerommet oppe på en sort plast-plate som ligger bak hanskerommet, nr 10 i bildet i innlegg nr. 35. Napper du ut den ledningen på øverste bildet blir vel styringen noe tyngre, skader ikke å prøve. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Juni 18, 2007 Her er noen bilder, det første fra motorrommet, viser servotronic solenoid valve. Nr 2 viser kontroll-enheten som står bak hanskerommet oppe på en sort plast-plate som ligger bak hanskerommet, nr 10 i bildet i innlegg nr. 35. Napper du ut den ledningen på øverste bildet blir vel styringen noe tyngre, skader ikke å prøve. Takk så mye Roy !!! Kjempeglad for at du hjelper meg her .... Jeg tror faktisk jeg kjenner igjen det øverste bildet. Det står ett rør rett foran den boksen og det stemmer med ditt. Kjenner også igjen den røde plata der Jeg så noe tekst på venstre side på boksen, men ikke på helt ytterst til høyre pga møkk. Skal sjekke det imorra etter jobb. Skal det stå noe med servotronic på den boksen i det øverste bildet ? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Juni 18, 2007 Takk så mye Roy !!! Kjempeglad for at du hjelper meg her .... Jeg tror faktisk jeg kjenner igjen det øverste bildet. Det står ett rør rett foran den boksen og det stemmer med ditt. Kjenner også igjen den røde plata der Jeg så noe tekst på venstre side på boksen, men ikke på helt ytterst til høyre pga møkk. Skal sjekke det imorra etter jobb. Skal det stå noe med servotronic på den boksen i det øverste bildet ? Robert Ikke no prob. Angående tekst på boksen ved styresnekka kan jeg desverre ikke svare på, vil tro det står et delenr og evt. produsent, ikke sikkert det står noe om servotronic på den. Siden det er en vanlig solenoid-ventil trenger det ikke være en spesiell VW/Audi-del slik som den Servotronic kontroll-modulen bak hanskerommet er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Juni 19, 2007 Min tolking av svømming er når man svinger så føles det ut som om bakparten av bilen svinger 3 sekunder senere samt at når den rettes opp så slenger hekker litt ut til ene siden istedetfor å rette seg opp. det skjeddet i alt fra 50 og opp med min når det problemet oppstod. Jobber i dag til 2230 og i morgen til 1430. Sted: Rimi på Stabekk Hei ! Fra de to bilene jeg har hatt med Quattro, Audi 90 Quattro -85 og S4 -92, har jeg lagt merke til at bakenden "kommer litt senere" enn de Audiene jeg har hatt med forhjulsdrift, Audi 80CD5S -82 og Audi 90 -88. Mitt inntrykk er at man får denne effekten pga hjulopphenget bak i Quattro-biler. Enten pga den ekstra vekten eller at opphenget rett og slett ikke er like stivt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Juni 19, 2007 Roy: Jeg fikk koblet ut servotronic'n og skal si det gjorde stor forskjell. Nå ble den mye bedre å kjøre, mye bedre feeling på lavere hastigheter. Det å kjenne litt motstand i rattet er mye bedre enn å svingen uten å bruke krefter. Jeg kan fremdeles svinge på rattet når bilen står stille, bruker da en hånd. Tidligere med servotronic så kunne jeg gjøre det med bare lillefingeren. Selve følelsen mellom bil og vei er nå mye bedre !!!!!!! Helt uaktuelt å koble den inn igjen nå. Det holder med kun servo Anbefaller flere til å prøve det samme !!! 1) Hvor får jeg tak i terminatorer til disse pluggene. Må vel nesten ha det slik at det ikke vann inni pluggen ???? Så tusen tusen tusen takk for hjelpen Roy !!!!! Hadde du vært her nå, så skulle du ha fått en klæm av meg :-p ...hehe Bilen ble kanskje ørlitt bedre, men noe av "duvingen" er der. Fikk en kompis med Impreza til å teste den. Bilen kjentes bra stiv og var god å kjøre. Men han skjønte nok hva jeg sikter til, det er nok litt "duving" i bilen. Mulig det er bare sånn. Skal få satt på stabstag bak, så får vi se det hjelper litt. Steinar: Er som du sier ja, føles som bakenden kommer litt etterpå. Satser på at ett stabstag bak gjør susen Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Juni 20, 2007 ingen som veit hvor man får kjøpt "terminator" plugger ?` eller hvordan bør jeg tette en såmm plugg og kontakt ?? teip ?? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...