#1 Skrevet Juni 12, 2007 Jeg får en kar til å hjelpe med med stor service på bilen og skal kjøpe inn deler.. Motoren er en AEB som har gått 227" Kan noen hjelpe meg med hva jeg trenger? Vet ihvertfall at jeg skal kjøpe: regreim sett, motorpaktning sett, tennplugger, lambda og mulig en magnetventil. hva mer trenger jeg for at bilen skall rulle i mange flere km? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 13, 2007 Sjekk slakke i vannpumpe, event vurder denne. Sjekk også oljekjøleren, mellom motor og oljefilter, om det er pulver på denne er stussene korrodert. Kan event pusses bort, eller så koster den 3-400 på Hellanor (1500 originalt..). Sjekk også oljeåndingsplasten som sitter i fremkant av oljefilteret på motoren, på min APU sprakk denne, og var ikke helt enkel å få byttet uten å demontere innsuget først, men gikk da på ett vis. Også den ventilen som sitter på oljeåndingen inn i innsugsslangen er litt sliten på min. Er jo ikke nødvendigvis noe som må byttes alt dette, men greitt å sjekke iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 13, 2007 Olje og alt av filter. Sjekke bremseskiver og -klosser. Bytte bremsevæske og smøre glidebolter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 13, 2007 Takk for svar bremser bak blir også byttet sammen med hjullager.. Er det noe som må gjøres i motor?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 13, 2007 Pollenfilter kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 13, 2007 Bytte kjølevæske. Kanskje bytte girolje? Det plastrøret ut fra blokken i forbindelse med veivhusventilasjonen er nok mest sansynlig sprukket slik som Truls Antonsen påpeker. Har selv plukket litt i motorrommet på to A4 1,8T med AEB motor og de motorene hadde gått henholdsvis 170 000 og 189 000 km. På begge var dette plastrøret knekt rett av slik at veivhusventilasjonen ikke fungerte, og det var mye oljesøl ned langs blokken. Iom at motoren har gått 227 000km ville jeg sjekket turboen nøye og, gitt at den aldri har vært byttet før. Oljetilførselsrøret til turboen ville jeg tatt av og rengjort nøye for å unngå at det går tett og fører til turbohavari. Samtidig sjekke oljereturslangen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 14, 2007 Takk for svar:) Har noen bilde av dette plastrøret? er ikke sikker på at jeg er sikker på at jeg vet hvilket det er.. går det ann å teste dette? Oljetilførselrøret er nytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 14, 2007 Rør nummer 2: http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4/1996/156/49/1741388/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...