#1 Skrevet Juni 13, 2007 heisann! Nå som sommertiden er her og kveldene ikke er så mørke lenger så har jeg nå plutseleg oppdaget at lysene min har falt noe j**li i høyde.. De peker nesten rett ned, uansett med fulllys eller ikke.... den elektriske høydejusteringen virker ike til og fungere heller... Hva har skjedd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 13, 2007 Jeg hadde akkurat samme feilen på min 200, og der var det en printbane inni høydejusteringsknappen som hadde brent av. Det gikk ikke å justere noe som helst, innmaten i lyktene bunna ut i lyktehuset omtrent; de stod absolutt helt nedjustert. Legger ved et bilde av den brente printbanen, jeg reparerte det ved å legge over en liten ledningsbit bare (som ble lodda fast seff). Mitt problem og løsning er kanskje noe sært, men det er nå i allefall en erfaring med det samme problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 13, 2007 okeij:D... da er det fram med loddestativet å gammle lodde-kunster:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 13, 2007 eller du kan kjøpe sølvlakk på eller (varmetrådslakk) på wurth og kutte bort det som eventuelt er ødelagt, og pusse fram banene som er igjen og lage "ny" bane med lakken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 13, 2007 ja nå viste det seg at det ikke ble så enkelt like vel:(... kretsene var fin fine.. Eneste jeg kunne se var ødelagt var den lille pæren. Men det skal vl ikke virke som en "sikring" for og så kutte kretsen når den er ødelagt ,, eller? og så klarte jeg å miste den lille kulen som får knappen til og si "klikk" ned på gulvet(visst dere skjønner).. så da må jeg gå over bilen med en magnet senere... noen forslag om pæren har innvirking? eller kanskje andre ting som kan være ødelagte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 13, 2007 Pæren har absolutt ingen innvirkning på lyktejusteringen nei. Hva skjer om du kobler vekk én og én justeringsmotor på lyktene? Kanskje en av de har takka for seg. Er det en sikring noen steder som er gått? Jeg aner ikke, men det er nå greiest å begynne med dingsene, og så eventuelt måle ledningsnett til slutt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 13, 2007 alle justeringmotorene kan jo ikke takket for seg likt vel?..... Sikringer er sjekket.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 15, 2007 kan det komme fram i vag-com dette med lysproblemene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 15, 2007 Prøver på en enkel og sikkert alt for banal forklaring... Vet ikke om det er relevant for din bil engang. Min 87-modell Audi 100 har en knapp over hver hovedlykt som brukes for å skifte mellom to stillinger på hovedlyset - normalstilling og "rett ned". Har du en sånn knapp på din bil, og har noen vært borti den? Jeg klødde meg en stund i hodet før jeg fant ut hvorfor mitt lys pekte rett i bakken, ihvertfall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 15, 2007 Nei problemet kan ikke komme opp med vag-com, og Magnus: den innretningen for lyktejustering du nevner gjelder for de bilene som ikke har elektrisk høydejustering. Ang det med justeringsmotorer så mente jeg ikke at begge hadde takket for seg, men kanskje den ene, og at dette gjør at begge to går i dørken. Hvis du piller av den ene motoren, og så prøver justeringen kan du se om det blir noe bedre da. Så bytter du om til bare den andre motoren og tester på nytt. Da kan du avdekke om det evt er noe krøll i den ene av de to motorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 16, 2007 ooookeij!!!! Skjønner.... Får vl gjøre et forsøk eller 2 etter et par pils i kveld:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 16, 2007 foresten så virker det som lysene prøver og justere seg opp og ned, men det blir ikke store forskjellen!!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...