#1 Skrevet Juni 13, 2007 Har funnet en del tilbud på replica felg med Kenda Kaiser, Nexen eller Nankang dekk (225/40-18) til Touran. Prisene er hyggelige, men jeg er redd kvaliteten på dekkene ikke er så bra. Er det noen som har erfaring med disse dekkene. Siden vi snakker om familiebilen er støysvakhet er en viktig vurderingsfaktor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 13, 2007 Nanhkang er i allefall ok.. men er ikke no tess til hard kjøring.. men moderat vanlig kjøring funker dem ok.. støyer litt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 13, 2007 Har Nankang NS2 225/40-18 og synes det slites BRUTALT fort! Har kjørt ca. en sesong nå (30-35000 km, delvis "hard" kjøring, men ikke noe unormalt) og må ha nye til neste år. Og det sporer ganske bra også Til prisen å være er det bra dekk, men som alt annet får du det du betaler for Og som Rene skriver; De støyer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 13, 2007 Deler erfaringen med de to andre her ang Nankang: Støyete og sporete!! De andre har jeg ikke prøvd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 13, 2007 Min erfaring er at billig dekk ikke duger. Jeg syns det er bedre å ta seg råd til gode dekk. Utrolig irriterende å kjøre med dekk som ikke holder mål, og ikke minst kan sikkerhet spille en stor rolle. Sporing og feste på vått f.eks. Jeg kjører Conti sommer og vinter, på både S4`n og Transporter`n. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 13, 2007 Definitivt verdt å bruke litt ekstra penger på gode dekk. Skremmende store forskjeller i min erfaring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 14, 2007 OK. Det bekreftet mine mistanker. Jeg kommer til å gå for dekk med god kvalitet. Da gjelder det bare å finne ut av hvilket dekk med god kvalitet som man skal satse på. Takk for svar :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 14, 2007 Har Nankang NS2 225/40-18 og synes det slites BRUTALT fort! Har kjørt ca. en sesong nå (30-35000 km, delvis "hard" kjøring, men ikke noe unormalt) og må ha nye til neste år. Og det sporer ganske bra også Til prisen å være er det bra dekk, men som alt annet får du det du betaler for Og som Rene skriver; De støyer Kommer mye an på om bilen er senket og på hjulstilling dette med slitasje. Min 200 er senket og sliter da myye på inner.. Har kjørt kanskje 15 000 (delvis hard kjøring) og da er bakhjula gåen etter å ha bytta side til og med. Nankang NS2 235/45-17. Har hørt at Pirelli Pzero skal være ganske bra skulder på slik at hele dekkflaten oftere er i kontakt med veibanen og dermed slites mere likt enn billigdekk, men har ingen erfaringer med "dyre" dekk. Bruker som regel max 1000 på et dekk i 17" og 2000 på et dekk i 19". Skal du velge blant dei merkene som du lister opp i post #1 ville jeg gått for Nankang NS2. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 14, 2007 Nexen er ikke så verst dekk.. men det et klart at det finst bedre dekk på vått føre.. Anbefaler Goodyear F1! Beste dekket jeg noe gang har kjørt på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 14, 2007 kan i værtfall bekrefte at nankangene sporer en del,synes ikke det var spesielt med støy i de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 14, 2007 Jeg har de billigste dekkene som er mulig å oppdrive på bilen min nå: Multistrada Achilles 225/40-18 til 600,20 pr stk... Har bare kjørt noen få hundre km med de ennå, så vet ikke hvor fort de slites, men de støyer ikke så forferdelig mye. Sporer litt, omtrent likt som Kuhmo-dekkene jeg hadde på forrige A6'n, men der tror jeg kanskje at sporvidden hadde mer å si enn dekkene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 14, 2007 Jeg kjøpte nylig noen Nexen til 80en, og syns de virket helt greie både i tørt og vått. Har bare kjørt ca 2500 på dem, så jeg kan ikke si noe om slitasje etc. enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 14, 2007 har falken fk451 som er i samme prisspekteret, Slites fort, kjørt 10-12k å det er ikke mye mønster igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 14, 2007 Kommer mye an på om bilen er senket og på hjulstilling dette med slitasje. Min 200 er senket og sliter da myye på inner.. Har kjørt kanskje 15 000 (delvis hard kjøring) og da er bakhjula gåen etter å ha bytta side til og med. Nankang NS2 235/45-17. Har hørt at Pirelli Pzero skal være ganske bra skulder på slik at hele dekkflaten oftere er i kontakt med veibanen og dermed slites mere likt enn billigdekk, men har ingen erfaringer med "dyre" dekk. Bruker som regel max 1000 på et dekk i 17" og 2000 på et dekk i 19". Skal du velge blant dei merkene som du lister opp i post #1 ville jeg gått for Nankang NS2. 28-29 000 av mine kjørte kilometer blei kjørt FØR senkinga kom på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 14, 2007 28-29 000 av mine kjørte kilometer blei kjørt FØR senkinga kom på Kjører du seriøst 30 000 på et sett dekk?? eller har bilen gått på vinter dekk under den perioden også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 14, 2007 Ble lettere imponert jeg også over at dekka varte så lenge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 14, 2007 2sett NS2 på 30 000 Må ha nye til neste år, da blir det PZero De som står på nå har rulla 12 000 og er ganske så slitte, jevnt over.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 14, 2007 Hehe, da kjenner jeg meg mere igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 14, 2007 Nettopp fått på Nankang i 215/40-17. Sporer IKKE på usenket bil. Synes egentlig de støyer lite og, men har ikke hatt annet på denne bilen så har lite å sammenligne med. Hadde BF i samme dim. på den forrige bilen, som er relativt dyre dekk. De var det MYE støy av! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 16, 2007 Jeg har de billigste dekkene som er mulig å oppdrive på bilen min nå: Multistrada Achilles 225/40-18 til 600,20 pr stk... Kor kjøper du de dekka? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 1, 2007 Prøvde Nexen dekk til 475 kr/stk for 195/50/15 på riskokeren (Daewoo Nexia "Opel Kadett klone" 1995 modell). Minimalt med veigrep og maksimalt med støy. Makan til dr*tt dekkhar jeg ikke vært borti - turde ikke kjøre med dem mer enn en uke på våte Bergensveier. Jeg leverte dem tilbake og betalte 250 kr/dekk i mellomlegg og fikk på UniRoyal istedet. Absolutt merkbar forskjell fra første kjørte meter. Aldri mer billigdekk på meg - gidder ikke spare 1000 spenn mot å risikere grøfta ved første anledning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 1, 2007 Hadde en kompis som mente at "dekk var dekk", og hadde aldri brydd seg noe om det.. Kjøpte så en A4 som det fulgte med Nankang 16" på, pipa fikk fort en annen låt for å si det sånn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 1, 2007 Jeg kjører da uten problemer 30000 på et sett dekk. Kjører kun på gode dekk, så får det heller koste litt ekstra. Er såååå lei av billigdekk som har elendig grep, støyer voldsomt, sporer o.s.v. Har erfart at forskjellen fra 6-700,-/stk i f.eks. 235/45-17 til 12-1300,-/stk er enorm, mens videre oppover er det ikke så kjempestor forskjell. Dette er selvsagt "vettuge" priser, ikke de veiledende prisene de store dekkjedene opererer med, de er jo helt hinsides.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 1, 2007 Billig= sporing, er min erfaring... Har også kjørt Pirelli Pzero nero, og de slites da like fort virker det som, men gud hvor lite de støyer og sporer. Vredstein sessanta var gode og relativt billige dekk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 1, 2007 Nexen er seriøst de verste dekkene jeg noen gang har brukt på vått føre! Styr unna! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...