Anbefalte innlegg

Heisann har nå netopp blitt medlem her. kjøpte meg en audi rs2 94 mod for ikke lenge siden.

nå om dagen hoilder jeg på og montere defa alarm, men lurte på om noen her har noe koblings skjema for hvor jeg skal kobble meg inn på : Sentral låsen, blinklysa og dør bryteren.

hadde blitt veldig gla om noen kunne svart på dette for meg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bare minne på at for at forsikringsselskapene skal godkjenne og gi rabatt for alarm (slik at den blir FG-godkjent), så må den være montert av autorisert verksted. Dette koster ca 750 kr hos Bilradiospesialisten i Trondheim.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte defa selv i min 200 20v.. Kan absolutt anbefale å få ei sjappe til å gjøre det for deg. Alarmen min gikk av og til midt på natta.. :rolleyes:

 

I tillegg, blir forsikringsselskapet veldig sur dersom du sier at du har alarm, uten at den er godkjent montert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil har alarm, men etter et innbrudd kom takstmannen til skade for å skrive at bilen ikke hadde alarm. Da var det greit med installasjonsbekreftelsen fra et firma i Kr.sund faktisk :) PS! På bekreftelsen står reg.nr, så det er ikke mulig å skaffe en "orginal forfalskning".

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sentrallås:

 

Mener det er skjema 6 og ledningen er Grønn/Blå bak venstre sparkeplate. Vakumstyrt. Gjelder Audi 100 karroseri fra 87 til 00

 

Blinklys er på rattstamme og har fargene Sort med grønn stripe og Sort med hvit stripe.

 

Hvis ikke jeg husker helt feil så tror jeg det er lettest og ta ut instrumentene gor og komme til tenningsslås for tilkobling av start sperre og tenningsstrøm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rettelse: Audi RS2 er vell 80 karrosseri???

 

Da er det mulig ledningen er grønn/rød bak sparkeplate....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tipsa skal titte på det i kveld. har montert alarm i minje 3 andre biler selv og aldri hatt noe bråk med forsikringa om det. ene bilen ble også stjålet. dem spurte ikke noe spes om alarmen. sa bare at jeg hadde montert den selv.

har bare ikke klart og finne noe koblings skjema for den bilen her se. bare audi 80 fram til 92 mod er det jeg fant.

håper at det blir riktig nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan skaffe skjema til uken over alle ledninger som skal kobles samt fargekoder... Fåreslår at du tar turen innom en Defa forhandler og får de til og godkjenne den etter montering.

 

Et annet tips er å lodde alle koblinger!!! Da får du ikke noen dårlig kontat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært kjempe bra om du hadde fått tak i det for meg.

ringte audi forhandleren, men dem hadde ikke vært borti denne bilen. så ringte dem litt rundt for meg,men dem fant ikke noe til meg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du fått tak i koblings skjema kim?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.