Anbefalte innlegg

har montert noen autogauge målere i bilen, vanntemp med føler jeg fikk med esken, oljetemp på føler som sitter orginalt på motor (aan motor, føler ved oljefilteret der)

ser det er ca 20 grader forskjell på vann og olje.. vann 80 og olje 60 grader f.eks.. er dette normalt? lurer fordi jeg bruker en annen sensor enn den som fulgte med måleren på oljetempen

Mvh Tore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet dette? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min bil er vanntemperaturen ganske stabil på 90 grader, mens oljetemperaturen vanligvis ligger på 80 grader ved normal kjøring (stiger raskt ved litt "inspirert" kjøring).

Syns begge temperaturene dine er i laveste laget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min bil er vanntemperaturen ganske stabil på 90 grader, mens oljetemperaturen vanligvis ligger på 80 grader ved normal kjøring (stiger raskt ved litt "inspirert" kjøring).

Syns begge temperaturene dine er i laveste laget.

80 og 60 grader var bare et eksempel ;)

men takk for svar.. vanntempen min ble oppimot 100grader (vann) forrige helg ved prøvekjøring.. hvor går grensen til att det er skadelig for motoren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

80 og 60 grader var bare et eksempel ;)

men takk for svar.. vanntempen min ble oppimot 100grader (vann) forrige helg ved prøvekjøring.. hvor går grensen til att det er skadelig for motoren?

100grader er vell skadelig: klø : ivertfall ikke bra.

min ligger på 90-95grader etter jeg kasta vekk ekstra kjøleren til vannet. oljetempen ligger rundt 90 den også. men den har vært opp i 130 ved meget tung fot på vintern.nå har jeg byttet til en større setrabkjøler som er å anbefale uansett motor hva det er snakk om:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

100grader er vell skadelig: klø : ivertfall ikke bra.

Vanntemperatur på opptil 115-120C går fint. Kjølesystemet arbeider under trykk slik at vannet ikke koker ved 100C.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i bil min så ligger vanntemp på 86-90 grader langkjøring og blandet kjøring... oljetemp 65-75 ved langkjøring, stiger raskt litt ved blandet kjøring =) er orginale tempfølere i s6 =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i bil min så ligger vanntemp på 86-90 grader langkjøring og blandet kjøring... oljetemp 65-75 ved langkjøring, stiger raskt litt ved blandet kjøring =) er orginale tempfølere i s6 =)

samme hær :) har da en S4

nåla ligger helt på 90" streken, og olje temp på den streken som er før 130" merket :) som dere har nevnt, så kan denne stige nokkså raskt:p

bare det at min vanntemp kan dette noen grader om man triller ned en laaaaang bakke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare det at min vanntemp kan dette noen grader om man triller ned en laaaaang bakke

samme her ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.