#1 Skrevet Juni 13, 2007 Hey. Ny kategori Mutters syns jeg vasker golfen litt ofte (1...2...3...4...5 ganger i uka. . . neida, ikke så ille ) men ofte nok nå som sommeren kom egentlig. Men hvor ofte vasker du bilen? Lakken kan vel ikke akkurat ta skade ved å vaske for ofte (en av argumentene til at muttern syns jeg vasker golfen for ofte... ) Hvilke produkter bruker du når bilen får en vanlig vask? Jeg bruker Meg. shampoen (rosa greia..), så litt bumper care vis det trengs. Drar av vannet med Autoglym water blade og synes at det funker bra. Fler som bruker den? Bruker til slutt Quick wax fra Meg. og det er vel det. Ja, ble litt mye småpjatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 13, 2007 Vasker vel når det trengs. Men den blir sjelden veldig skitten da. Bruker for det meste autoglym produkter, og asfaltrens. Husker ikke hva den heter i farten, men ei sort flaska. Har høytrykk rett innom garasjeporten klar til bruk, så det er veldig lettvint å spyle av før jeg parkerer. Bruker ikke Audien så ofte, så det blir vanskelig å sette noen intervall på det. Firmavogna prøver jeg også å holde for det meste ren, men der spiller arbeidstid og sted litt inn. Men i snitt havner jeg vel på litt over 1 gang pr uke der tenker jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 13, 2007 1 gang i uka er det ordentlig vask, og hvis den blir møkkete i mellomtiden er det litt høytrykkspyling som gjelder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 13, 2007 bruker bilen daglig og liker og holde den ren, tenker jeg spyler den med høytrykkspyler ca annenhver dag eller noe hvis den blir ofte skitten.. Vasker med svamp og slik 2 ganger i uka tenker jeg.. kommer jo helt ann på årstider og vær:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 13, 2007 Tja! På det "verste" vasker jeg nok bilen annenhver dag! Men normalt 2 ganger i uka! Like kos å vaske bilen hver bidige gang, blir aaaldri lei! Bruker: Megiuars vaskevott Meguairs NXT såpe Meguiars tørkehåndkle Meguiars Quick Wax eller Quick Detailer tilslutt, syns begge de lukter forbasket vondt men hva gjør man ikke for ekstra glans og beskyttelse! Meguiars Hot Rims på felga! Og vanlig kjedelig, stygt, usælt, forferdelig, møkkete og skadelig pusseskinn fra Esso for å tørke felga + dørkarmer osv. Skal straks prøve ut den nye Wet Look voksen fra Autoglym, det skar bli roligt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 13, 2007 Jeg bruker Meguiars NXT Gen shampoo som kun er såpe, ikke noe wax tull + vaskevott og 2 bøtter, en med skyllevann og en med såpe til vaskevotten.. Tørker av bilen med Meguiars Watermagnet (håndkle) som drar godt med vann og null fare for riper (vet waterblade funker fint også) I sommer mnd så vasker jeg 1-2 ganger i uka.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 13, 2007 vasker bilen når det trengs. eller egetlig ikke vasker den anden vær uke sirka. har grus vei på 300m lett og holde ren bil da neppe. : bråk : hvor selger dem autoglym produkter da?? er ikke dem innmari dyre da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 13, 2007 vasker bilen når det trengs. eller egetlig ikke vasker den anden vær uke sirka. har grus vei på 300m lett og holde ren bil da neppe. : bråk : hvor selger dem autoglym produkter da?? er ikke dem innmari dyre da?? Autoglym får du f.eks på Mekonomen Hamar. Prisen er vel genrelt høyere på Meguiars-stuff enn Autoglym. Og nei, Autoglym er ikke dyrt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 13, 2007 mekonomen selger vel autoglym produkter.. en ting de har er en som heter AquaWax.. den er bra.. da preller møkka lett av.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 13, 2007 hvor er mekonomen på hamar da?? aldrig vært der tror jeg. burde da vite det når jeg har kjørt en del brus rundt om kring på hamar men hmmm. kan ikke komme på hvor det er. er vel bra til skinn sete rens og sån også ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 13, 2007 Eg vasker bilen 2 gonger i veke heile året. Bruker alltid svamp med reint vatn når eg vasker, men skal begynde å bruke shampo kver gong eg vasker etter lakkering:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 13, 2007 hvor er mekonomen på hamar da?? aldrig vært der tror jeg. burde da vite det når jeg har kjørt en del brus rundt om kring på hamar men hmmm. kan ikke komme på hvor det er.er vel bra til skinn sete rens og sån også ?? http://www.mekonomen.no/butikmain.asp Mekonomen på Hamar ligger i Vangsveien, rett ved siden av Briskeby stadion. Ca 200-300 meter bortenfor rundkjøringa ved CC og Pizza Driver`n retning Ridabu. Vil tru Autoglym har rens til skinnseter også. Stikk innom å hør du. Thomas Larsen: Har du prøvd Aqua Waxen fra Autoglym? Lett å ta på og av? Blir bra resultat? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 13, 2007 2 ganger i uka:).. Hater svart metallic!!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 13, 2007 æææææææææææ der ja har vel bare kjørt for bi der 1000 ganger men tenker ikke på den vesle butikken der. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 14, 2007 Vasker ca 2 -3 og noen ganger 4 ganger pr uke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 14, 2007 Tjaa.. ca 150 ganger i året? hehe Vokser 2-3 ganger i året. ved normal vask bruker jeg Meg nxt eller gc såpe og to bøtter Washmitt Chenille/MF Meguiars felgbørste to pusseskinn og to watermagnet. litt quik wheel detailer på felga... klarer ikke å la være å gå over interiøret så det gjør jeg ofte mens ting tørker litt skinn-balsam en gang i uka ca børster matter med en kost og litt saus på dashbordet for å få det blankt og pent.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 14, 2007 Vasker 1-2 ganger i uka hele året! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 14, 2007 Thomas Larsen: Har du prøvd Aqua Waxen fra Autoglym? Lett å ta på og av? Blir bra resultat? Resultatet blir veldig bra, det følger med to stk microfiberkluter der også.. Rett etter at bilen er vasket (mens den fremdeles er våt) så sprayer du raskt over ett lag med aquawaxen så bruker du den ene kluten til å gni det utover med, det gjør du over hele bilen..så går du over med den andre kluten til å tørke og gnukke, da blir det 100% strøkent jeg vasker klutene mellom hver gang også, de blir møkkete. : rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 14, 2007 Resultatet blir veldig bra, det følger med to stk microfiberkluter der også.. Rett etter at bilen er vasket (mens den fremdeles er våt) så sprayer du raskt over ett lag med aquawaxen så bruker du den ene kluten til å gni det utover med, det gjør du over hele bilen..så går du over med den andre kluten til å tørke og gnukke, da blir det 100% strøkent jeg vasker klutene mellom hver gang også, de blir møkkete. : rock : Høres bra ut. Gleder meg til å prøve den! Poenget med den er vel at den skal forsterke voksen på bilen og lage litt mer glans rigt`? Noe av det samme som quick wax fra Meguiars såvidt je har skjønt. Skal Aquawqxen tørke før du tar den av igjen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 14, 2007 Resultatet blir veldig bra, det følger med to stk microfiberkluter der også.. Rett etter at bilen er vasket (mens den fremdeles er våt) så sprayer du raskt over ett lag med aquawaxen så bruker du den ene kluten til å gni det utover med, det gjør du over hele bilen..så går du over med den andre kluten til å tørke og gnukke, da blir det 100% strøkent jeg vasker klutene mellom hver gang også, de blir møkkete. : rock : Har kjøpt denne jeg nå, men har ikke turt enda: eek : Er vel nesten ikke mulig å unngå søl på lister, chrome og vinduer og slikt når man sprayer på.. Går det bra?? Bare å peise på alt som er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 14, 2007 Kjører den i maskinen på shell ca hver andre måned. Drar over med høytykspyler når jeg synes det blir for ille. Som er ca hver 14 dag. Også leverer jeg bilen til polering og innvendig rens hvert år når snøen er borte. Ellers støvsuger og vasker jeg den inne 567 ganger i året utenom den innvendig rensen jeg har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 14, 2007 Siste vask var 20/8-06 kl 0715. Jeg brukte da engangs svamp m/såpe fra turtle og kaldt vann fra springen. Til å påføre vannet brukte jeg en plastslange på ca. Ø13mm / L4000mm. Til å ta av vannet igjen brukte jeg et gult pusseskinn (obs. syntetisk, ikke ekte skinn) Usikker på når jeg skal gjenta stuntet så jeg har litt problemer med å svare på spørsmålet. Så fort jeg vet svaret kommer jeg selvfølgelig til å poste det her;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 14, 2007 I verste fall kan jeg vaske flere ganger om dagen(en skikkelig vask om morgenen, for så å slenge over bilen om jeg har vært på en skikkelig støvete vei) Men til vanlig, så blir det noen ganger i uken. Spørs litt på hvilket vær det er og hvor mye bilen blir brukt. Men aldri under en gang i uken:) Bruker kun Meguiars produkter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 14, 2007 Håndvasker bilen 1-2 ganger i uka, ellers spyler med høytrykksspyler hos statoil nesten hver gang før jeg kjører i garasjen for kvelden. Bruker Meguiars, autoglym og sonax produkter. Lakkbehandling gjøres av Lie`s supershine en gang i året. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 15, 2007 Har kjøpt denne jeg nå, men har ikke turt enda: eek : Er vel nesten ikke mulig å unngå søl på lister, chrome og vinduer og slikt når man sprayer på.. Går det bra?? Bare å peise på alt som er? peis på alt som er utenom frontruta.. tørker kun den med den "siste" microfiber kluten der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...