Hvor ofte vasker du bilen din?

Anbefalte innlegg

Bilen vaskes når den er skitten, verken mer eller mindre!

 

Auto glym aqua wax er : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir vel fort 1- 3 ganger i uka. kommer helt ann på om jeg skal ut på noe eller ikke. Liker ikke å kjøre rundt i møkkete bil :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen vaskes når den er skitten, verken mer eller mindre!

 

Liker innstillinga di Kluge og Autoglym aqua wax må jeg prøve!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avhengig av årstid og vær, alt fra en gang annenhver uke til to-tre ganger i uka. Mest hyppig om vinteren (saltlake på bilen? Nei takk!) og i perioder med fint vær og regn om hverandre. Synes det er nesten flaut å kjøre rundt i en skitten bil om sommeren når det er fint vær, så med en gang det er ferdig å regne er det frem med vaskesaker.

 

Bruker litt forskjellige midler, men akkurat nå har jeg NXT Car Wash. Ellers ikke noe mystisk, enten vaskevott eller svamp, og så spyler jeg alltid av bilen med høytrykk før jeg begynner å vaske. Avfetting bruker jeg kun når jeg skal polere etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vasker bilen ca 5 ganger i uka. Hjulbuene får en grundig spyling nesten hver dag. Jeg bor innover en grusvei så det trengs. (Elsker å kjøre rein bil;) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

peis på alt som er utenom frontruta.. :) tørker kun den med den "siste" microfiber kluten der..

 

Skal Aquawaxen tørke før den tas av eller er det rett på, rett av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg prøer å få vasket bilen minimum en gang i uken. møkkette bil er ikke pent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker bilen 4 gang i uken. Men spyler bare av den med avfetting 3 ganger. og 1 gang med polering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker bilen 4 gang i uken. Men spyler bare av den med avfetting 3 ganger. og 1 gang med polering.

 

Du vasker altså bilen 3 ganger med avfettning hver uke? og polerer bilen 1 gang pr uke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker den når den blir lortete :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker når den er skitten, ca 1 gang i uken.... Litt hyppigere om vinteren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir en del vasking ja, tror faktisk aldri bilen min har rukket og bli møkkete! Og vintern har den ikke vært i bruk så slipper og tenke på salt osv :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spyler over bilen annenhver dag. Vasker den skikkelig hver søndag! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vasker altså bilen 3 ganger med avfettning hver uke? og polerer bilen 1 gang pr uke?

 

Tror han mener polering av typen glansvoks i vaskehall... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Handvasker bilen 1-2ganger i uken, spyler gjerne av bilen på selvvask anlegg om nødvendig..

Bruker kun Meguiars og Autoglym produkter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snittet er ca 4-5 ganger i uka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Minst 4 ganger i uka, hver uke hele året

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vasker altså bilen 3 ganger med avfettning hver uke? og polerer bilen 1 gang pr uke?

 

 

Kommer helt ann på været, er det regn så spyler jeg bare av den med avfetting. Når jeg føler for det. Men er tørt så tar jeg det når bilen er skitten. Er et produkt fra autoglym husker ikke hva det heter i farten, som jeg bare legger på, venter til voksen er tør og tørker av med tør klut. Men om det er tørt midt på sommern og det bare er støv så poler jeg ikke så ofte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste vask var 20/8-06 kl 0715. Jeg brukte da engangs svamp m/såpe fra turtle og kaldt vann fra springen. Til å påføre vannet brukte jeg en plastslange på ca. Ø13mm / L4000mm. Til å ta av vannet igjen brukte jeg et gult pusseskinn (obs. syntetisk, ikke ekte skinn)

Usikker på når jeg skal gjenta stuntet så jeg har litt problemer med å svare på spørsmålet. Så fort jeg vet svaret kommer jeg selvfølgelig til å poste det her;)

 

hehe.. man må kjenne deg for å ta den der ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifjor vasket jeg bilen hele 2 ganger..

Ifra Januar til Juni ble det faktisk hele 4 vask, derav 2 i maskin.

 

Fra Juni til nå har jeg vasket bilen ca. 15 ganger, 4 av gangene har jeg brukt oppvaskbørste til å vaske motor, girkasse osv i motorrom, samt forstilling og bakstilling, og sittet på kne å spylt bilen under med børste saken på Shell:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1-2 ganger i uka, da jeg ikke bruker bilen så ofte. Bare lufter den med jevne mellomrom :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.