#1 Skrevet Juni 13, 2007 Den elektriske kjølevifta går hele tiden selv om motoren er kald. Har lest på noen tråder at det er temp. føleren nederst på radiatoren (slangen) som kan være årsaken til dette, men burde ikke vifta stoppe når jeg kobler denne fra? Finnes det noen andre tempfølere? Har også lest at det finnes et relee som styrer noen vifter men det har vel ikke jeg på min bil? Det hadde også vært fint at når noen fikk løst sine problemer via forumet også avsluttet tråden med å fortelle om hva som ble gjort:fy: 98 mod A6 1,9 tdi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 13, 2007 Stopper vifta hvis du setter klima anelgget dit i econ eller slår det helt av ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 14, 2007 Stopper vifta hvis du setter klima anelgget dit i econ eller slår det helt av ? Henger meg på denne. Den el.vifta er i hovedsak til å kjøe klimaradiatoren. Kjøevifta til "den vanlige" radiatoren står på viskosekobling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 14, 2007 Stopper vifta hvis du setter klima anelgget dit i econ eller slår det helt av ? Ja, både når jeg slår den i ECON samt off. Henger meg på denne. Den el.vifta er i hovedsak til å kjøe klimaradiatoren. Kjøevifta til "den vanlige" radiatoren står på viskosekobling Det trodde jeg også helt til jeg fant en A4 som ikke hadde AC og han hadde samme vifta: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 15, 2007 Ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 15, 2007 På cabben hadde jeg samme problem, bortsett fra at det stoppet når jeg dro ut pluggen på giveren. Har du prøvd å plukke ut reléet som styrer vifta? Prøv med et likt (sikkert et likt i nærheten) kan være de 'flotte' loddingene i reléene til Bosch som lurer deg også.. Mål også signalene inn på reléet, kan være at f.eks. jord er dårlig av en eller anne grunn. Da kan styrestrømmen gå hvor som helst.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 15, 2007 Hadde akkurat det samme problem på min 96 A4. Var releet som kuka seg. Men måtte bytte både tempføler og relee for at det skulle bli i orden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 15, 2007 På min gikk også vifta hele tiden, uansett hva jeg gjorde ville den ikke av. Til meg var det en føler som hadde tilta (også kalt thermobryter), bytta den, så ble alt bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 16, 2007 På cabben hadde jeg samme problem, bortsett fra at det stoppet når jeg dro ut pluggen på giveren. Har du prøvd å plukke ut reléet som styrer vifta? Prøv med et likt (sikkert et likt i nærheten) kan være de 'flotte' loddingene i reléene til Bosch som lurer deg også.. Mål også signalene inn på reléet, kan være at f.eks. jord er dårlig av en eller anne grunn. Da kan styrestrømmen gå hvor som helst.. Hvor finner jeg dette releet ? På min gikk også vifta hele tiden, uansett hva jeg gjorde ville den ikke av.Til meg var det en føler som hadde tilta (også kalt thermobryter), bytta den, så ble alt bra. Jeg regner med at det er termobryteren som sitter nederst på radiatorslangen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 16, 2007 Ja, både når jeg slår den i ECON samt off. Det trodde jeg også helt til jeg fant en A4 som ikke hadde AC og han hadde samme vifta: klø : så vifta slår seg av når du slår av aircondition, er ikke det riktig da?? min går hele tiden når ac står på men går av og på ettersom temp når ac er av. men jeg har bare elektriske vifter da, kanskje forskjeld der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 17, 2007 så vifta slår seg av når du slår av aircondition, er ikke det riktig da?? . Det må bli dårlig med temperatur på motoren hvis vifta skal gå hele tiden (mye kjøling på vinteren) Slår man den over i ECON så slår man ikke bare av AC men også av det den elektriske forvarmeren som er i bruk på kalde dager, så det er heller ingen løsning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 17, 2007 Hvor finner jeg dette releet ? Det sitter på rele-plata over pedalene dine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...