#1 Skrevet Juni 13, 2007 Har byttet motor i bilen min. 91'mod 100 2.8 C4. Allt virker som det skal unntatt at automatkassa kun går i 2.gir når man setter den i Drive. Den girer ikke i det hele tatt. Kun låst i 2. Noen som har noen ideer om hva dette kan være? Er vel mulig at den ikke får riktige signaler fra et sted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 13, 2007 Hei. Den har låst seg i nød-modus. Skjedd samme med meg 2 ganger og begge gangene har jeg koblet ifra strømmen på batteriet i 4-5 min og koblet til igjen og alt har fungert som det skulle. Har ikke sjekket hva som gjorde at den gikk i nødmodus på verksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 14, 2007 Takk for svar. Prøvd dette, men uten at det har noen virkning. Så lurer på om kassa mangler et signal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 14, 2007 Var ett tips jeg fikk av en komips. Men det er sikkert noe andre her på forumet som kan hjelpe deg. Håper du finner feilen :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 14, 2007 I følge boka så er det nødmodus,ja.. du mista ikke litt gearolje da du bytta motor?? at det er bare litt mangel på det? men det har du vel sikkert sjekket.. men det kunne jo hende.. eller så må du gå over å sjekke at alle stikkene er koplet på og sjekke for dårlig kontakt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 14, 2007 Sjekka girolje ja. Er vel en dårlig kontakt et sted. Er vel bare å fortsette å feilsøke. Takk for tips:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 14, 2007 Tok du ut motor med gear kasse,eller lot du kassa stå igjen i bilen når du bytta motor? Har samme bil selv,så jeg kan jo ta en titt på den om jeg finne ut noe mer der. dra ut ei stikke,å se om den går i nød modus,osv.. Det er "iteligent" kasse du har? sånn uten knapp til å velge mellom Sport og Økonomi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 16, 2007 Tok du ut motor med gear kasse,eller lot du kassa stå igjen i bilen når du bytta motor? Har samme bil selv,så jeg kan jo ta en titt på den om jeg finne ut noe mer der. dra ut ei stikke,å se om den går i nød modus,osv.. Det er "iteligent" kasse du har? sånn uten knapp til å velge mellom Sport og Økonomi? Tok ut motor med girkasse. Fant ut at det var like enkelt. Har sport knapp på automat kassa, så da er det vel en "uinteligent" kasse. Veit egentig ikke hvor jeg skal fortsette å lete etter feil nå. Men kan det være en turtallsgiver som kassa ikke får no signal fra? Virker jo som kassa ikke skjønner turtallet på motor siden den kun står i 2. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...