automatkasse - mye slark i differensial

Anbefalte innlegg

Har 95 mod A6 2,5 tdi med automat. De siste par ukene har det blitt gradvis mer ulyd, har trodd det var venstre forhjulslager. I dag merket jeg at det er mer slakk i drivverket enn det skal være. Jekket opp et av hjulene og fant ut at det er mer slakk i differensialen enn vanlig, trolig inten galt med hverken hjullager eller drivledd.

Noen med erfaring på havari eller slitasje i differensialen på slike ? Mulig å overhale kronhjul, piniong, opplagring etc ? Bør man bytte hele diffen eller hele kassa ?

Kan man bytte differensial eller deler i denne mens kassa står i bilen, eller må kassa ut ?

ANdre lure tips i saken ?

Glad jeg har slik kasse liggende.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering:

Automatkassen er skiftet ut. Til opplysning så passer CDS fra 100 inn i min A6 som opprinnelig har CRE. Eneste forskjellen i følge ETKA er huset, som på 100 har 4 hull til procon-ten systemet. Jobben tar en lørdag og søndag. Ut på lørdag, inn på søndag. Står man på fra kl 8-24 så går det på en dag.

Jeg forsøkte først å ta ut differensialen. Trengte bare å fjerne eksosrør og noen plastskjold over drivaksel. Den så normal ut. Måtte derfor bite i det sure eplet og skifte hele.

Har forsøkt å sette i en annen differensial i den gamle kassen, slarken er der fortsatt. Noen som vet hva som kan være feil ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering:

Automatkassen er skiftet ut. Til opplysning så passer CDS fra 100 inn i min A6 som opprinnelig har CRE. Eneste forskjellen i følge ETKA er huset, som på 100 har 4 hull til procon-ten systemet. Jobben tar en lørdag og søndag. Ut på lørdag, inn på søndag. Står man på fra kl 8-24 så går det på en dag.

Jeg forsøkte først å ta ut differensialen. Trengte bare å fjerne eksosrør og noen plastskjold over drivaksel. Den så normal ut. Måtte derfor bite i det sure eplet og skifte hele.

Har forsøkt å sette i en annen differensial i den gamle kassen, slarken er der fortsatt. Noen som vet hva som kan være feil ?

God kveld.

Merka du dette kun når du gassa/slakka,eller var ulyden der konstant ?

Truleg slark i differensialen som forårsaker ulyden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ulyden var der konstant.

Ulyden ble på slutten sterkere og sterkere. Plutselig ble det mer slark i hele drivverket når jeg gasset/slapp opp, men når denne slarken kom så forsvant ulyden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikkje beskjed om at eg hadde fått svar på det eg spørte om :)

Ok. Eg har rumle lyd når eg gasser&slakker :(. Har bedt Møller sjekke drivledd,knuter osv..men stoler ikkje på de lenger.

Nå prøver eg å få de til å skifte kassa på garantien. Skal kjøre den til ein som _kan_ girkasser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakk med DMC Transmission i stokke.. Han driver bare med girkasser.. bl.a VAG..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Hei.

Det skal eg gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ulyd var der konstand under kjöring.

Har tatt ut girkasse og sjekket. Slakken er IKKE i differensialen, men lengre inne i kassa.

Har gitt opp kassa og satt inn annen kasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Eg hører ulyden når eg gasser/slakker i lav fart. Ingen lyd fra drivaksler osv når eg svinger :(. Trist siden kassa blei skifta på 102.000km. Gikk 11.000km så kom ulyden. Har vært hos Møller minst 10 ganger,og måtte ta ein Naf test siden de nekta for at det var noe som var feil med kassa. Naf ga meg ein feilrapport med eingang.Nå prøver eg få tak i dokumentasjon fra reparerende forhandler i Tyskland slik at Møller kan skifte den her. Hvis fabrikken kun har dekka 50% så får eg ny kasse her i Norge.Har snart holdt på med denne saken i eit år..... :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.