Anbefalte innlegg

Hei,

Har en super CO på min gamle Audi 80, er vel nesten den bilen som slipper ut mest i Norge i dag: smil : På slike gamle bilen skal den ikke overstige 3.5%, sist jeg hadde den til kontroll var den på 1 et eller annet som var veldig bra. I mellomtiden har motor vært ute og tuklet litt med og ikke blitt helt riktig justert etterpå.

Nå har jeg en CO på 8.1%: eek :

Spørsmålet mitt er om noen har tips til utstyr eller noe jeg kan bruke for å måle dette selv istedenfor å levere den inn til motorjustering, er jo ikke så vanskelig å justere på den skuren hvis det bare er det som skal til..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk stasjonsvogna fra eu kontroll i dag, co på 10.8

mulig d må justeres hær å:rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde 3.2 på min gammle A90 2.2

Fikk beskjed om å kjøre motoren hardt, og så komme inn og måle den igjen.

Da datt den ned til 1.1 etter en halv tank grisekjøring ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk plugger og luftfilter, og kjør den god og varm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller så får du kjøpe deg ei miljøkvote eller to av Stoltenberg & co.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil nok tro at den må justeres litt iom. at motor har vært ute og jeg har jusset en del på Co skruen.. Men finnes ikke noen måle instrumenter som man kan kjøpe for en grei pris så man kan jusse litt selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil nok tro at den må justeres litt iom. at motor har vært ute og jeg har jusset en del på Co skruen.. Men finnes ikke noen måle instrumenter som man kan kjøpe for en grei pris så man kan jusse litt selv?

Måtte gjøre et nettsøk på dette og fant:

http://new.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=115

Har ingen erfaring med Gasolin eller dette utstyret, men hvis dette funker er det vel billig?

Oops, Christian var før meg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var jo artig det de har skrevet da, hehe!! "Jada, vi vet at denne CO-måleren er så billig at man kan få mistanke om at den ikke fungerer bra nok. "

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.