Kondemnert Audi A4 TDIQ 2007 mod

Anbefalte innlegg

Jeg fikk bilen min kondemnert i februar 2007, etter en front kollisjon. Forsikringsselskapet som tok denne avgjørelsen p.g.a bilen ikke hadde gått over 15000 km, var over 60% skadet og ikke var 1 år gammel.

De har senere solgt bilen videre. Nå står denne bilen igjen tilsalgs hos ett firma. Hva må dette firmaet ha gjort med bilen, for å fått den godkjent? Tatt inn en bil fra Tyskland og byttet ett eller annet?

Alt fra framsetene og framover hadde jo flyttet på seg. Hjulene gikk rundt, selv om bilen sto i 6 gir.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kondemnering er kun en forsikringsmessig avgjørelse på at erstatning blir utbetalt istedetfor at bilen blir reparert for selskapets regning. Bilen er ikke vraket slik at den aldri kan registreres igjen sånn den f.eks. blir når man leverer en bil hos høggern. Veldig mange kondemnerte biler blir reparert av verksteder rundt omkring og solgt med en grei fortjeneste.. Helt normalt, men man er såvidt jeg vet pliktig å opplyse om bilens forhistorie når den blir solgt igjen slik at den ikke fremstår som en skadefri bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for opplysningen. I dette tilfelle tviler jeg på att det kommer til å bli nevnt. Firmaet er ikke kjent for å være det "beste" på markedet, hørt mye rart om dem. Håper for den personen, som kjøper denne bilen, att han får vite den "sanne" historien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også ha blitt foretatt et chassisbytte om de riktige delene var OK. Da får man, om alt er gjort skikkelig, en helt fin bil til slutt :).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er foretatt chassisbytte, så er dette bemerket i vognkortet, så det vil ny eier vertfall se.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg ut bilde av skaden/vraket om du har og info om reg.nr her i denne tråden så har eier lettere mulighet til å få vite om det i tilfelle selger skulle være uærlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke stikke innom og se på gammelbilen din? Så kan du jo se nærmere på arbeidet, og høre hva de sier...

Og ikke minst, fortelle oss det etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket firma står den hos da? Noen her i dalføret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.