#1 Skrevet Juni 14, 2007 Hei Skal sette inn nytt batteri i kjærra nå. Var å kjøpte nytt på statoil, men er ett slikt helt nytt batteri ladet fra før eller må det lades opp først? Mvh Fredrik Sjølie 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 14, 2007 Alle batteriene jeg har kjøpt nye har vært ferdig ladet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 14, 2007 Ok, ja ser egentlig ut til at dette og er det.. Er i allefall grønt på den status-greia på batteriet.. Vi prøver 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 14, 2007 Alle nye batterier er oppladet, men selvutlading gjør at det tappes noe ned, avhengig av hvor lenge det har stått i butikken. Hvis du setter batteriet inn i bilen og begynner å belaste det med en gang mister du noe av effekten og det anbefales derfor at du lar det stå til lading en stund først. Da får du toppet batteriet og det vil holde seg friskt og fint lenger. Om dette har noen særlig praktisk betydning er litt usikkert, men det er i hvert fall det proffene anbefaler. I praksis vil du antagelig "bare" miste litt av levetiden på batteriet hvis du ikke lader det opp før det tas i bruk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 14, 2007 Kan sette det på lading i kveld bare for å være sikker Takk for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 14, 2007 Jeg fikk beskjed om å lade batteriet feks. over natta før jeg tok det i bruk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 14, 2007 Mener jeg har fått med meg at batterier som er syrefylt uten å bli ladet holder ca 60% av det de er gode for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 14, 2007 Eventuelt trill igang bilen å kjør deg en tur skulle vel da også funke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 14, 2007 Mon tro om det er for sent å sette det på lading over natta? Har vel neppe tatt noe skade av å bli brukt i dag... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 14, 2007 Eventuelt trill igang bilen å kjør deg en tur skulle vel da også funke.. Man får aldri ladet batteriet helt opp med bare dynamoen etter hva jeg har hørt.. Man må lade batteriet opp med lader om man er uheldig å lade det ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...