Anbefalte innlegg

Trenger hjelp! Får ikke start på bilen min. : bh : Har slettet feilmlder med vag com. Pluggene er våte av bensin, har tørket av de, men får ikke gnist uansett. Trenger noen nye tanker/teorier rundt dette.:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har også kommet fram til tenningsmodulene, har bestillt nye som skulle ligge i posten i dag så jeg fikk kjørt ned til tr.heim i dag/natt, men nei... ingen pakke :( coilene er under to måneder, så skal ikke være de. Pluggene er også nye.

Hørt noen som har nevnt deffekte hallgivere som årsak til å ikke få start. Går starteren hvis dette er årsaken..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som nevnt er coilene nye så har lite tro for at alle skulle ryke samtidig, og det var ikke anntydning til at det var tenning på noen cylindre. Får avvente og se hva som skjer når jeg får de nye transistor/tenningsmodulene. Jeg kommer tilbake =)

Hvor er hallgiveren(e) montert? Noen som vet om det er mulig å feilsøke/måle på disse..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

foresten... Jobber tenningsmotulene sammen eller hver for seg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

disse jobber hver for seg.. eneste felles er Hallgiveren + styresentralen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut topplokket med plugger og sett det opp ned på motoren, og trykk nedi pluggene. Fest en ledning til gjengene på pluggene og før denne til jord. Kjør starter og se om det gnister fra pluggene.

Sjekker du med Vag Com etter hver gang du forsøker og starte ? Dersom ECU'n har funnet en grunn til at den ikke burde starte, finnes dette som en feilkode så snart du har forsøkt og starte.

Jeg hadde problemer med mine givere på svinghjulet. Tok de ut og rengjorde de, satte de på plass og det var i orden. Hadde også dårlig kontakt i hallgiveren min, du kan jo sjekke om det er noen skadde ledninger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet tenningsmodulene og fikk gnist. Men gnisten var på feil plass på pluggen grunnet overslag pga sot. Hadde ikke gassbrenner tilgjengelig så måtte kjøpe nye plugger også, men nå fungerer den igjen :-)

Må få gjort noe med mappingen i forhold til at den får alt for mye bensin! Skal trykkteste systemet først for å forsikre meg om at det ikke er noen lekasjer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bensin bruker du ? Er dette gammle bilen til SL ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standard 98 oktan. Jepps, det er det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.