Girkassa i RS2`n mangler gir!

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært ute å tatt noen piruetter, men det ble ikke mange.. : rolleyes

1. og 2. giret borte..

Det som skjedde var at jeg skulle gire litt fort fra 1. til 2. da, så jeg tok jo i litt.. Så kom den kjente bomgire skrapelyden, og vips så var gira borte..

Noen som har peiling på hva som kan ha skjedd i kassa.. om det bare er noen sjaltegafler som er skeive feks?

Hvem overhaler disse kassene og hvor mye koster det sånn ca?

Har noen en kasse liggende?? eller vet du om en, som kanskje vet om en som har en?

Hadde lyst å kjøre på gatebil.. så ting begynner jo å haste litt...

Jeg skal jo seff klare å havarere rett før det skjer noe gøy.. fikk ikke med meg våler heller :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å du får ikke med deg drag på haukåsen lørdag..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Niks.. ikkje ACR heller...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være så mangt men mest sannsynlig så har du defekt synkroringer 700 pr stk, skiftedrev 3500,- pr stk, girdrev litt usikker men koster noen kroner det også, blir fort veldig dyrt å overhale en slik kasse

samt betaling for han som gjør det, det ligger på ca 10000,- for full overhaling med måling og kontroll av diff også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde vel egentlig noe i den duren litt tidligere i år, omsider fikk jeg banka den i andre så jeg fikk kjørt den inn og begynt å skru... Jeg hadde litt panikk og dårig tid så jeg kjøpte overhalt kasse med garanti fra "billige" NBS så det havnet på 17k

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoh.. dyre piruetter:)

Tror du må åpne opp og se hva det er, men det bør gjøres av en som er kyndig på området.

Ellers får du vel tak i brukt kasse..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

æsj..hørtes dyrt ut.. hvilke kasse kan jeg bruke da? kan jeg bruke 6.trins fra s4 og s2 med aby og aan? eller har rs2 sterkere kasse?

Akkuratt som om feriepengene mine ikke hadde ben å stå på fra før! dammit...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

alle 01E girkasser kan du bruke, det er de som sitter i s2 aby. s4,s6,s6+,-rs2,s4 2,7 Rs4,s6 4,2. s4 og s6 har også noen 5 trinns varianter, disse kan også brukes men kan være du må gjøre noe med mellomakselen din,

Girkasse fester og overføring har du fra den gamle som du kan bruke, Det er kun noen små forskjeller på utveksling på de forskjellige girene, Det heter seg jo at Rs2 fra 95 har et bedre 1 gir ellers er de kassene identiske,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var nå enda bra att det fins så mange kasser.. Seff har jo jeg 95 mod rs2 med gromt første gir da : gråter : men ikke nå lenger : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du ikke changs i havet å få den i gir engang? Jeg har samme kassa som deg på s2`en, fra en 95-96mod rs2. Jeg bomgiret under leking på snø. var nesten umulig å få den i første og andre gir med engang, men så løsnet det etter noe giringer, dette har skjedd et par tre ganger å det har alltid 'løsnet" etter litt tid. Nå er kassen som normal igjen: rolleyes

Husker jeg fikk svettebyga jeg med det samme det skjedde

Nå kan det vær at jeg har vært heldig og du har vært uheldig:o .

tenkte jeg bare skulle nevne det ivertfal.

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke sjans å få den i noen gir til å begynne med, men fikk den til slutt i 3 gir, og kjørte noen få runder.. så fikk jeg den i 4, 5, 6, og til slutt rev.. men 1. og 2. virker som gone.. akkuratt som om gira ikke er der.. møter bare motstand når jeg skal putte den i de gira.. ser nå det om det "løsner" ;) Er jo seff på jobb og 40mil hjemmefra (Aukra), så blir en fin tur hjem i 3 giret :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes ikke bra ut det der gitt.. Kassene der tåler juling i fleng.. ¨¨så lenge man tar det rooolig fra 1 til 2 gir..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det wireoverføring på disse kassene? Sjekk uansett giroverføringene, kanskje dem har løsnet, eller kilt seg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke wire på disse nei, kun ett stag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.