#1 Skrevet Juni 14, 2007 jo større jo bedre? motoren er original foreløbig. er det noen vits med stor/større intercooler på en original motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 14, 2007 er det ikke alltid bedre med større da? blir jo kaldere da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 14, 2007 nylig gjort dette jeg. en svær en cooler.. virke som at min bil lader kjappere nå. mye arbeide skal man ha stor frontmontert da. i såfall på s4'a 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 16, 2007 nylig gjort dette jeg. en svær en cooler..virke som at min bil lader kjappere nå. mye arbeide skal man ha stor frontmontert da. i såfall på s4'a jo kaldere jo bedre vill jeg tro... man får jo "mere" komprimert luft inn i motoren da.. Ronny: hva gjorde du med oljekjøleren når du monterte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 16, 2007 Vil vel få mer turbolagg med 'for stor' ic. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 16, 2007 Vil vel få mer turbolagg med 'for stor' ic. ok, mulig det:) er ikke så veldig inne på denne trimmingen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 16, 2007 Når man først er inne på temaet, jeg mangler plata under motoren, og har inntrykk av at mye av lufta som egentlig skulle blitt kanalisert gjennom org. IC'n "slipper unna".. Noen som har noen tanker/meninger rundt dette? tenkte jeg skulle få skåret til en bit, og sette inn der den orginale plata skulle vært, under IC'n altså, ikke under hele motoren, da jeg ser for meg at det blir et litt for stort prosjekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 16, 2007 Vil vel få mer turbolagg med 'for stor' ic. Stemmer det, men hvor stort utslag det får kommer ann på turbo o.l. Sikkert en smart matematisk ligning på det. Men Greia er vel at siden du har større ic så får du også mer luft på trykk side og det tar gjerne litt tid å flytte på. Av samme grunn er det gjerne ikke smart å ha "wastegaten" langt unna innsuget (klarer aldri skille navna på den som står på trykksida og den som står på eksos side, wastegate hører ut som eksos, men... ). Har faktisk sett at det var noen luringer som monterte 2stk turboer på en bmw helt bak ved potta på et eller annet forum... litt skeptisk på hvor bra det blir men 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 17, 2007 Vil vel få mer turbolagg med 'for stor' ic. Helt ubetydelig. Tror ikke man merker forskjell i det hele tatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 17, 2007 Har aan motor i 90`en min med en ic som er større enn den som sitter i rs2 å er ikke noe pes med seint ladetrykk begynner å lade rundt 2000omdr litt før med litt pushing. tror ikke det er noe stort problem med å tenke på at den blir for stor for plassen begrenser størelsen om du ikke har tenkt å kappe å tilpasseen del Mhv Tor Inge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 17, 2007 hvor mye mer gir en større en da? hvor mye større bør jeg ha? mulig det blir chip på bilen i sommer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 17, 2007 hvor mye mer gir en større en da? hvor mye større bør jeg ha? mulig det blir chip på bilen i sommer.. Eneste måten å sjekke er å lese av lufttemp når man virkelig bruker bilen på bane. Da ser man om IC'n holder mål eller ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 18, 2007 jo kaldere jo bedre vill jeg tro... man får jo "mere" komprimert luft inn i motoren da.. Ronny: hva gjorde du med oljekjøleren når du monterte? snudde den på høykant, å satte den lengere opp å langre bak.. da orginal plassereinga var i veien for rørene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...