Lader bare 0,4 bar på org. 1,8T. Hva er feil?

Anbefalte innlegg

en kamerat av meg skal kjøpe seg en 98 mod a4 avant 1,8T

han var og prøvekjørte den igår, men han la merke til at turbotrykksmåleren i bilen (ettermontert), ikke viste mer en 0,4 bar! skal ikke disse motorene lade 0,6?

 

men bilen drog jevnt, ikke noe nykking!

hva er feil her?

(bilen er ikke chippet)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

magnet ventilen kanskje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje litt farlig å satse på, men unøyaktig måler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje litt farlig å satse på, men unøyaktig måler?

 

jeg spurte han om dette hvordan måleren og instalasjonen av den virket!

han sa det så greit ut, og trodde ikke det kunne være noen lekasje på slangen til måleren, for trykket kom veldig raskt og holdt seg stabilt!

 

han hadde vist blitt enig med selger ang bilen, så vi får se når han får den!

prøve og bytte magnetventil, også skal sikkert bilen chipes!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en diagnose på den så ser dere om N75 (magnetventilen) kødder med dere,min ladet bare 0.4bar når N/5 ventilen klikka. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en diagnose på den så ser dere om N75 (magnetventilen) kødder med dere,min ladet bare 0.4bar når N/5 ventilen klikka. ;)

 

will do!

hvor mye koster N75 ventilen ca?

og bør en kjøpe N75j ventil istedenfor? (er det ikke "h" som står der org. og "j" man somregel bytter til?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

will do!

hvor mye koster N75 ventilen ca?

og bør en kjøpe N75j ventil istedenfor? (er det ikke "h" som står der org. og "j" man somregel bytter til?)

 

Tja,koster ca 550-600kr hos Møller mener jeg.Er vell en C ventil som sitter der org tenker jeg,satt i hvertfall det på min.Jeg har testet både J og H ventilene,H ventilen går som en Race ventil og gir litt mer/raskere ladetrykk.J ventilen gir kun litt raskere ladetrykk.Jeg bruker nå C ventilen da denne er mest stabil,de andre klikker oftere har jeg fått inntrykk av. :( Både J og H ventilen min har gått så.. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

will do!

hvor mye koster N75 ventilen ca?

og bør en kjøpe N75j ventil istedenfor? (er det ikke "h" som står der org. og "j" man somregel bytter til?)

 

N75 ventilen koster ca 600kr, kommer litt an på rabatter og slikt. Møller har N75 ventil :) Excuse my french, men jeg mener ganske sikkert det er N75C som er der originalt

 

Damn, litt for sein der :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT: Hva er orginalt ladetrykk på 1.8T AEB ? 0.6 som trådstarter sier?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en kamerat av meg skal kjøpe seg en 98 mod a4 avant 1,8T

han var og prøvekjørte den igår, men han la merke til at turbotrykksmåleren i bilen (ettermontert), ikke viste mer en 0,4 bar! skal ikke disse motorene lade 0,6?

 

men bilen drog jevnt, ikke noe nykking!

hva er feil her?

(bilen er ikke chippet)

 

Han Sigurd som skal ha min du snakker om ? Jeg har nappa ut ventilen for å sjekke da jeg har lurt på dette selv men da fikk jeg enda lavere ladetrykk(0,3) og bilen gikk merkbart dårligere.Men det kan jo ha skjedd i ettertid,var vel rundt nyåret jeg sjekket dette.Bilen går på 0,4 og peaker på 0,5(på måleren)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg vært ute å sjekka igjen,kobla ut n75 og da lada den bare 0,2...Så jeg tror heller på unøyaktig måler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg vært ute å sjekka igjen,kobla ut n75 og da lada den bare 0,2...Så jeg tror heller på unøyaktig måler.

 

hei, er din bil det er snakk om ja :)

synest bare det virket litt rart, så tenkte nå nett og sjekke litt her!

 

men kom ingen andre forslag en N75 her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er dere sikre at den skal lade mer en dette, min a3 ladet det samme den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva den skal lade orginalt,men synes nå 0,4(peak 0,5) høres vanlig ut da en som er chippa hos TS kjører på 0,9(peak 1,0)

Snakte med han før i dag å forklarte at jeg hadde sjekket dette så :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter bibelen skal den lade mellom 0,37 og 0,47 dette er for aeb motor

 

 

‒ Accelerera bilen på 3:ans växel med fullgas från 2000/min och ge akt på varvräknaren.

‒ → Tryck vid 3000/min på minnesknappen -M- på tryckprovaren.

‒ Föreskrivet värde: 1,370 ... 1,470 bar

 

 

så tror denne er helt riktig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp,men da fikk vi vel svar på det han spurte om tror jeg:) Regner med at kjøper får bilen muligens neste helg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.