Anbefalte innlegg

Mye snakk om denne temp. føleren som går til ECUèn... Har forsket litt om den og det viser seg at den ikke alltid står i bakkant av motoren, på noen så står den ved radiatoren/multitemp føleren. (noen der ute som har den der??) Tenkte eg skulle prøve å flytte den dertil, se om motoren blir bedre, siden det sikkert ikke er så varmt der. Noen som har gjort dette, kjenner til det etc...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge etka står den bare ett sted, og det er på baksiden av motorblokka. Det er kun en sensor som går til motorstyringen, og det er den. Hvis den ikke står der på din bil, hva står der da? Om det ikke er noe der vil det jo oppstå en vannlekasje..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den står der på min også, men eg har rep. bøker på hvordan motoren er bygget opp, der er det bilde av den montert ved siden av multitemp føleren ved radiatoren, i en flens lignende dings. Nå står det bare en blindeplugg der. Derfor lurer eg på om det går ann å flytte den dertil, slik at den ikke blir så jævli varm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har eg målt ut føleren: Ifølge verkstedhåndboka skal den ha 2,5 kohm ved ca. 20 grader og ca 330ohm ved 80 grader. Bilen var kansje 30 grader varm, og eg målte ut 550ohm: eek :

Kan virke litt som om den er gåen, igjen. (har skiftet den før)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.