#1 Skrevet Juni 15, 2007 Jeg har et par hengsler til førerdøra liggende som jeg tenkte å få fiksa slik at det er bare å bytte uten noe "downtime" pga reparasjon. Planen var å få boret opp og dreid ny bolt på mekaniske fag på den ene skolen jeg jobber på. Etter å ha sett på hengslene sier mek.-læreren at det ikke er slitasje hverken på bolten eller hengselet. Derimot er det noen plastforinger som er utslitt. Og i følge Møller i Tromsø leveres ikke disse separat. Derimot må man kjøpe nye hengsler til den nette pris av knapt 1700,-. I stedet for foringer til noen tiere... Er det noen som har funnet på noe lurt i denne sammenhengen? Andre foringer som passer, eller noe slikt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 15, 2007 Det burde være mulig å få dreid noen foringer i polyuretan, nylon eller noe sånt kanskje? Evt. et mykt metall som f.eks. messing? Vil tro det er mange som er interessert. Førerdøren på bilen min er også sigen, og jallaløsning som å jekke opp døren og bare gjøre den skjev oppover for å ta inn slarken er uaktuelt, det samme er å bruke store summer på nye hengsler.. Utrolig at det ikke kan skaffes, jeg har en 30 år gammel Skoda hvor alt sånt kan skaffes ned i hver minste del.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 15, 2007 Jeg har også klakka-klakk-førerdør, de andre er knallfine. Men jeg må jo si det ser ut som metallslitasje, og det er i hvertfall rust på undersiden av hengslet, sånn som har 'rent ut' hvis du skjønner hva jeg mener. Er veldig interessert i en fiks for dette! I tillegg er det nederste festet mitt altfor langt inn, men siden disse hengslene er montert parallellt, ser jeg ingen mulighet til å justere dette! Må de shimses? Tror døra har vært sånn l e n g e . . . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 17, 2007 Har levert dem til en pensjonert maskinarbeider, skal høre om han har noen gode ideer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...