Anbefalte innlegg

Jeg har et par hengsler til førerdøra liggende som jeg tenkte å få fiksa slik at det er bare å bytte uten noe "downtime" pga reparasjon. Planen var å få boret opp og dreid ny bolt på mekaniske fag på den ene skolen jeg jobber på. Etter å ha sett på hengslene sier mek.-læreren at det ikke er slitasje hverken på bolten eller hengselet. Derimot er det noen plastforinger som er utslitt. Og i følge Møller i Tromsø leveres ikke disse separat. Derimot må man kjøpe nye hengsler til den nette pris av knapt 1700,-. I stedet for foringer til noen tiere... : bh :

Er det noen som har funnet på noe lurt i denne sammenhengen? Andre foringer som passer, eller noe slikt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det burde være mulig å få dreid noen foringer i polyuretan, nylon eller noe sånt kanskje? Evt. et mykt metall som f.eks. messing? Vil tro det er mange som er interessert. Førerdøren på bilen min er også sigen, og jallaløsning som å jekke opp døren og bare gjøre den skjev oppover for å ta inn slarken er uaktuelt, det samme er å bruke store summer på nye hengsler.. Utrolig at det ikke kan skaffes, jeg har en 30 år gammel Skoda hvor alt sånt kan skaffes ned i hver minste del..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også klakka-klakk-førerdør, de andre er knallfine. Men jeg må jo si det ser ut som metallslitasje, og det er i hvertfall rust på undersiden av hengslet, sånn som har 'rent ut' hvis du skjønner hva jeg mener. Er veldig interessert i en fiks for dette!

I tillegg er det nederste festet mitt altfor langt inn, men siden disse hengslene er montert parallellt, ser jeg ingen mulighet til å justere dette! Må de shimses? Tror døra har vært sånn l e n g e . . .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har levert dem til en pensjonert maskinarbeider, skal høre om han har noen gode ideer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.