Anbefalte innlegg

jeg lurte på om det er noen som vet om det er mekaniske eller hydrauliske ventiler på audi a4 1.8T

og hva jeg må foreta meg for å fjerne tikkelyd:(

tips og råd mottas med stor takk;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er hydrauliske løftere på A4 ja...

Du burde få målt oljetrykk og kontrollert dette.

Hender seg at oljesila tetter seg på 1.8T.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sørg for alltid å ha oljenivå på motoren helt opp på maksmerket på pinnen. S6`en min begynte å tikke på halv "pinne"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift olje,kjør en boks med engine flush igjenom motoren først og tap av. Har hjulpet meg mange ganger mot tikking.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billig alternativ til engine flush er en halvliter diesel i olja, kjør bilen forsiktig varm, og tapp av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sørg for alltid å ha oljenivå på motoren helt opp på maksmerket på pinnen. S6`en min begynte å tikke på halv "pinne"

hmm har du 2,2t eller v8?

tenkte å bytte olje på min 2.2T men er ikke sikker på hva jeg skal velge.. nå ruller den på Shell 5-30

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift olje,kjør en boks med engine flush igjenom motoren først og tap av. Har hjulpet meg mange ganger mot tikking.....

blir tikkingen borte da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke bruk slik flush! løser opp alt av avleiringer og drit som igjen kan tette oljekanalene. er du virkelig heldig tetter du smøring til turbo og akselen på turboen knekker...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm da gjør jeg ikke det...men vil bli kvitt tikkingen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja da har jeg fått handlet oljefilter,olje og tennplugger..men vil tikkingen slutte hvis alt dette blir gjort?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm har du 2,2t eller v8?

tenkte å bytte olje på min 2.2T men er ikke sikker på hva jeg skal velge.. nå ruller den på Shell 5-30

Hadde 2,2 t kjørte på Castrol GTX 5-50

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja da har jeg fått handlet oljefilter,olje og tennplugger..men vil tikkingen slutte hvis alt dette blir gjort?

Det er veldig vanskelig å si, tikkingen din kan også komme av en slitt kam, og er kammen slitt vil du ikke bli kvitt tikkingen. Skift oljen ofte og ha alltid maks nivå på pinnen så kansjke du blir kvitt tikkingen. Sørg for at motoren er varm når du tapper av olja, da får du med mest mulig drit ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for tipset!!.da skal jeg prøve det!!..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må også huske på at det er et par tikkelyder du ikke blir kvitt ved oljeskift på 1.8T motoren

Det er jo da aktivkullfilteret som sitter rett ved luftboksen denne tikker med ujevn hstighet støtt og stadig, ved tomgang kan den virke som den har samme frekvens som turtallet.

Det er også en nede på høyere side av motoren som jeg ennå ikke ha klart og lokalisere, men det er også her snakk om en ventil er jeg rimelig sikker på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

åja,hmm har du noe aning på pris på disse filterne??..blir vel full overhaling til vintern med alt av pakninger,foringer og forstilling!.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter også med litt tikking på en 2,2 10vt motor. Skal bytte olje på den i morgen, men er det sånn at det ikke er noe bra å kjøre gjennom hverken diesel eller annen rens før bytte? (Tikker bare en gang i blandt, men skal ikke bytte ventiler/løftere før neste år tenkte jeg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja jeg har fått høre så mye rart så veit ikke om jeg tør å gjøre noe annet enn å kun bytte filter og olje jeg altså...vil være veldig forsiktig med hva jeg putter i motoren!.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar denne tråden opp igjen fordi jeg fortsatt sliter med en liten feil i samme gata.

Har byttet olje og kjørt teflon behandling på motor men problemet vedvarer.

Motoren tikker ør lite grann bare så lite at du kunn kan høre det om du legger huet klin inntil blokka,

men når bilen står og går en stund på tomgang 10-15min, kun etter at den har blitt "kjørt litt" altså god og varm.

Så kommer det en veldig høy tikkelyd høres ut som om det rett og slett ikke er olje i toppen mer..

Kjører jeg et par meter så forsvinner den igjen, og det forekommer kun enkelte gannger.

Noen som kan tenke seg hva det er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noe og komme med som kan hjelpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro det beste for å fjerne tikking er å skifte ventiløftere, evt kjedestrammeren og kjeda (denne vil du få ei meire raslelyd av (når den er gåen), men hvis du først demonterer så ville jeg skifta dette også. Hadde en kombinasjon av rasling og tikking i min. trodde det bare var kjedestrammeren som var gåen på min, men visste seg også at noen ventiløfeteran var gåen, så skifta alle. Da vart det stille :)

Du kan også prøve Castrol 10w-60 olje, da denne skal fjerne tikking på disse motorene med tikking, men regner ikkje med at tikkinga kommer til å bli borte så altfor lenge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men når bilen står og går en stund på tomgang 10-15min, kun etter at den har blitt "kjørt litt" altså god og varm.

Så kommer det en veldig høy tikkelyd høres ut som om det rett og slett ikke er olje i toppen mer..

Kjører jeg et par meter så forsvinner den igjen, og det forekommer kun enkelte gannger.

Noen som kan tenke seg hva det er?

det høres ut som om du mister oljetrykket noen ganger i og med at det forsvinner når du kjører et par meter. dette kan jo være både filter, oljesil og oljepumpe(eller er det noen som er uenige her?:P ). prøv og bytt olje og filter og se om det fortsatt forekommer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vært inne på tanken med olje trykket men det er jo merkelig at dette bare forekommer noen få ganger inne i mellom og at det kun er når maskina er kjørt nokså godt varm,

Har bytta olje og filter opptil flere ganger så vil nok ikke si dette er problemet.

Ang løftere osv, ja jeg må nok rett og slett bytte kjede og strammer, men det har jeg vært klar over en stund. noen som har latt møller gjøre dette og hvet sån ca prisoverslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har tikket siden den kom fra fabrikk i desember.. aktivtkullfilter og dyser.. Merker at den tikker mye mer med lite olje..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er jo også en ting er det virkelig ikke mulig og få aktivkullfilteret til og holde kjeft?

det tikker akkurat når det har lyst og helt ufrekvent med motorgange.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.