Anbefalte innlegg

Heisann.

Skal bredde bilen min en smule foran og bak, og lurer da på om det lønner seg å tinne før man sparkler? Noen sier man burde gjøre det, andre sier at man ikke trenger å tinne først. Vil helst ikke at sparkelen skal sprekke opp etter ei kort stund, eller sprekke opp i det hele tatt.

Mvh

Mads Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tinn så mye som mulig slik at sparkelen blir bare som aller siste finishen.......da slipper du at det ramler av store flak med sparkel ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du sier det, så virket det veldig logisk, igrunn:) Da blir det tinnet så mye som mulig.

Takk for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet spørsmål. Hva skal man bruke for å pusse ned tinnet? Vanlig papir eller må man bruke ei slags fil som er beregnet på tinning? Nemlig hørt at man skal bruke ei fil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer det. skal files, men om det gjør noe å slipe annet en mye helseskadelig støv må nesten noen andre svare på..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er helseskadelig, får man bare bruke maske. Tenkte bare at det var billigere med pussepapir enn fil. For skal vel bruke en egnet fil til filing av tinning, og ikke hvilken som helst fil man har?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp dette start settet hos gasolin.no

der får du med fil, tinn og det du treng.

fila er spessiell og bruke du papir eller vanlig fil så tar det utrulig lang tid. er du flink med fila så kan du nesten bare lakke på.

B145x.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte bare skive med passe grov korning på luftslipemaskin når vi tinna igjen noe på min.. Funket bra det.. Brukte nesten ikke sparkel.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg tenkte på også, at man bare kan bruke maskin med 200 papir f.eks.

kjøp dette start settet hos gasolin.no

der får du med fil, tinn og det du treng.

fila er spessiell og bruke du papir eller vanlig fil så tar det utrulig lang tid. er du flink med fila så kan du nesten bare lakke på.

B145x.jpg

Men holder dette settet til 4 skjermer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kommer ann på kor mykje du tinner. eg har brukt ein del når eg har holdt på. eg la og da godt på. brukte kansje 10-12stk på 4 skjermer. du kan og bruke det tinnet som clas ohlson selger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, om det ikke blir nok tinn, er det ikke verre enn at man kjøper mer. Men hva med det billigste sette på Gasolin? Ikke å anbefale?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dei har to sett. eit med fil og eit utan fil. fila i seg sjølv koster 500kr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mere tinn får du jo på kjøpt på Mekonomen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Regnet nesten med det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å tinne skjermkanter på en bil. Har en audi 100 som har noen flekker på skermbuene so mskal sandblåses snart nå. Er det lurt å tinne litt etterpå? Eller skal jeg sparkle? Vet jo ikke hvor "dypt" rusten har tatt før etter jeg har sandblåst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.