hvorfor luftmengdemåler??

Anbefalte innlegg

Ja etter mye frem og tilbake vet jeg endelig hva som feiler A3`n.

Luftmengdemåleren er defekt, var på audi i dag og de kobla fra måleren og ba meg kjøre en tur å sjekke om jeg merket luggingen jeg får rundt 4000 rpm. denne ble borte og bilen gikk som ei kule!! lenge siden den har gått så godt må jeg si. Spurte dem om det gjorde noe å kjøre sånn, og de sa nei det går nok fint... HÆ????

Unnskyld meg, men hva f#&@ gjør den på bilen hvis den ikke behøver å være der???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

huh, greia med at du skulle kjøre uten skulle vel være for å sjekke om det ble noen endring (mao. at den går fortsatt like dårlig) :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja men den gikk jo døds bra når de tok den av! altsa bedre enn når den var på. ikke no lugging ikke no tull, den gikk som ei kule når måleren var frakoblet, og derfor lurer jeg på hvorfor den i det hele tatt er der? siden bilen går som en kanon uten måleren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den går enda bedre med en som fugerer som den skal ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke svaret på det du spurte om nå. Men låner tråden til å spørre om noe jeg. Foreldrene mine har en A4 1,8T. Jeg har mistanker om at LMM er gåen på denne. Kan jeg bare ta av ledningen å kjøre en liten tur for å se om den lugger like mye da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke svaret på det du spurte om nå. Men låner tråden til å spørre om noe jeg. Foreldrene mine har en A4 1,8T. Jeg har mistenker om at LMM er gåen på denne. Kan jeg bare ta av ledningen å kjøre en liten tur for å se om den lugger like mye da?

 

 

Det kan du trygt gjøre, var det de gjorde for meg i dag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den går enda bedre med en som fugerer som den skal ;)

 

 

 

Ok. kort og greit:D hehe, blir morro å se hvordan den går med ny måler da må jeg innrømme:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du kobler fra LMM så bruker Motroniken lagrede verdier som ligger i hjernen, på temp,trykk osv.

 

Bakdelen mener jeg er at den da vil gå litt fett og Co vil bli høy.

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du kobler fra LMM så bruker Motroniken lagrede verdier som ligger i hjernen, på temp,trykk osv.

 

Bakdelen mener jeg er at den da vil gå litt fett og Co vil bli høy.

Johan

 

Korrekt. Muligens vil den bruke litt mer bensin enn den skal, ha for høy co og ikke ha full effekt. Har også vært borti en chippet s3 hvor denne var koblet av for at bilen skulle gå skikkelig. Her hadde man imidlertid klusset med elektronikken uansett, så derfor skulle den være frakoblet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den vil gå i et slags nød program... er ikke å anbefalle da den går med verdier som ikke er som dem skal være.. går fint med pen kjøring.. men kan sote.. men skal du kjøre hardt går den meget magert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører man med åpent luft filter, så ryker disse lmm sensorne ...pga oljen filteret er satt inn med, eller støv som åpent filter slipper igjennom. Ortginal filter er nok best:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet hvertfall at KN filteret skal selges umidddelbart:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører man med åpent luft filter, så ryker disse lmm sensorne ...pga oljen filteret er satt inn med, eller støv som åpent filter slipper igjennom. Ortginal filter er nok best:)

 

tørt åpent filter da?? det er nok bedre en org, og det er ikke kn filtert som tar knekken på lmm, men ja oljen, men kn har underssøkt dette og de kom fram til at det ikke ryker mer lmm med kn en med org filter, derimot de som hadde vaska filter og olja selv der var det stort tap av lmm, så vi har på alt for mye olje og lar det ikke sette deg før vi bruker det.

 

jeg anbefaler tørre filtrer som bla. ts selger de funker kjempe bra og er skånsom mot lmm, det betyr ikke at de ikke kan ryke for det gjør de uansett, dårlig del.

 

lmm er jo byttedel så koster ikke mange kronene , er du i tvil bytt den, kan spare deg for mye hodebry

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører selv med tørt konfilter.. gjort det på alt av biler jeg har hatt..aldri ødelagt noen målere.. (enda)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt ett år med KN-filter på min uten å ha drept noe massemåler..

 

Det er forskjell på å barbere seg, og kutte av seg hodet ;)

La filteret tørke før du setter det på! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv og rens måleren med forgasser rens.. har gjort dette noen ganger og da funker den som bare det etterpå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KN filteret mitt har jeg aldri renset, har sittet på fra butikk. men blir tørt filter på meg fra nå av, vil jo ikke miste den gode lyden heller vet:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv og rens måleren med forgasser rens.. har gjort dette noen ganger og da funker den som bare det etterpå :)

 

 

 

er det vannskelig å få ut selve måleren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv og rens måleren med forgasser rens.. har gjort dette noen ganger og da funker den som bare det etterpå :)

 

Lurer litt på dette jeg også. Prøvde å bare ta av ledningen på LMM, og bilen gikk vel ikke noe bedre en før, men den sluttet å lugge på lavt turtall. Vet hvordan det er å ta ut LMM da jeg har gjort dette, men hvordan renser jeg den? Bare å spraye inn noe forgasserrens og kjøre med den, eller skal det tørkes forsiktig av eller?

 

(Hvor får man kjøpt slik rens)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det vannskelig å få ut selve måleren?

 

Er ikke det på an a4 1,8t i allefall. Bare å ta av lokket på luftfilterboksen, og slangen som sitter på LMM. Så er det bare å skru av de skruene som fester den og ta ut LMM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja da var det bare å få kjøpt rens da:) CRC har visst en type lmm rens, men må finne ut hvem som har det her i elverum. det er det dumme emd å jobbe i butikk, man får jo aldri mulighet til å komme seg til en butikk selv: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttet du ikke lmm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttet du ikke lmm?

 

 

Nei har ikke penger til det akkurat nå, så har kjøpt CRC elektrorens, og håper det gjør nytta:D

Skal prøve det i dag, så får se. Kryss fingra da: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ett eller annet feil med min 1,8T også.. ,fjusker rundt 2000rpm. tror det kan være lmm det også, men hjalp ikke å rense den iallefall:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ett eller annet feil med min 1,8T også.. ,fjusker rundt 2000rpm. tror det kan være lmm det også, men hjalp ikke å rense den iallefall:(

 

 

Det er surt! har fått tatt diagnose på den da? så du vet hva som er feilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.