hvorfor luftmengdemåler??

Anbefalte innlegg

Det er surt! har fått tatt diagnose på den da? så du vet hva som er feilen?

 

jeg har diagnose utstyr selv så ja:) men ingen feilkoder å finne, har prøvd å logge forskjellige verdier som tenning osv, men ikke funnet ut noe så langt, mistenker lmm, kjøper ny neste måned tenker jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har diagnose utstyr selv så ja:) men ingen feilkoder å finne, har prøvd å logge forskjellige verdier som tenning osv, men ikke funnet ut noe så langt, mistenker lmm, kjøper ny neste måned tenker jeg.

 

 

 

Hmm... Merkelig...

 

Men jeg ble skuffa nå, Skulle ha av LMM, og finner ut at den er skrudd fast med noe som ser ut som spesial verktøy, ser ut som torks, men med en bolt som kommer opp i midten av skrue hodet...Merkelig: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folk vil ha pose og sekk....

 

Åpent luftfilter med olje tar livet av trådelementene inne i luftmassemåleren som fra før er en svakhet på disse motorene. Allikevel velger folk å kjøre med åpent filter. Jeg vet at Hellanor tar ca 1000kr for en Bosch LMM med panteordning, dette skal visst være billig.

 

Husk at luftmengdemåler er gammeldags og måler luften i liter og luftmassemåler er moderne og måler luften i KG. Bare så ikke du ringer opp å skal bestille en luftmengdemåler til en "ny" bil..

 

Tor Arne:

 

Det du trenger er sånn Torx bits med hull i midten (tror det heter Torx + )

Det finnes i helt vanlige bits sett fra clas ohlson til 99,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer! Men de sitter ikke godt. så det er bare og ta de med en liten vannpumpetang etc.. så kommer de med en gang :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folk vil ha pose og sekk....

 

Åpent luftfilter med olje tar livet av trådelementene inne i luftmassemåleren som fra før er en svakhet på disse motorene. Allikevel velger folk å kjøre med åpent filter. Jeg vet at Hellanor tar ca 1000kr for en Bosch LMM med panteordning, dette skal visst være billig.

 

Husk at luftmengdemåler er gammeldags og måler luften i liter og luftmassemåler er moderne og måler luften i KG. Bare så ikke du ringer opp å skal bestille en luftmengdemåler til en "ny" bil..

 

Tor Arne:

 

Det du trenger er sånn Torx bits med hull i midten (tror det heter Torx + )

Det finnes i helt vanlige bits sett fra clas ohlson til 99,-

 

 

 

Ja jeg vil ha i pose, sekk, bag og magetaske:D hehe. nei skjønner at dette er et problem, finnes det ikke en løsning med sportsfilter i boks da? noen som vet om no sånt?

 

 

Akkurat, trodde dette var no spesial verktøy jeg: dum : Ser man hvor mye jeg kan om mekking liksom:D hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lmm på min gti sitter bare med 2 stk stjerneskruer.... trodde det var likt på a3 jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve huset/røret er nok festet med stjerneskruer ja, men selve sensoren/lmm er skrudd i dette igjen med torx. Kjøper man ny lmm får man uansett med hele skiten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve huset/røret er nok festet med stjerneskruer ja, men selve sensoren/lmm er skrudd i dette igjen med torx. Kjøper man ny lmm får man uansett med hele skiten.

 

er jo ikke noe poeng i å skru av noe mer, sprayer jo inn der ... det burde holde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg fått sprayet ned måleren og satt den på igjen, men det ble værre nå faktisk. så det ser ut til at jeg må kjøpe ny måler:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så min lmm kan være dårlig? Jeg kjenner av og til et lite rykk når jeg ligger i 4.gir i ca 60 km/t, men jeg klarer ikke å framprovosere den rykkingen.....hvor mye koster en lmm da? peil noen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så min lmm kan være dårlig? Jeg kjenner av og til et lite rykk når jeg ligger i 4.gir i ca 60 km/t, men jeg klarer ikke å framprovosere den rykkingen.....hvor mye koster en lmm da? peil noen??

 

LMM til A3 koster ca 15-1600, men den er visst dyrere til A4 og Passat har jeg hørt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, takk takk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye koster en lmm? til 1.8 t motoren.. har du dette problemet at bilen dro generelt dårligere og fusket fælt på ca 4000 omdr`?

 

sliter med samme selv skjønner du:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye koster en lmm? til 1.8 t motoren.. har du dette problemet at bilen dro generelt dårligere og fusket fælt på ca 4000 omdr`?

 

sliter med samme selv skjønner du:)

 

 

 

Akkurat det problemet jeg hadde:)

 

får LMM i dag, så skal prøve å få satt den på i morgen, så skal jeg si ifra om det hjalp:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok,kjekt visst du kommer med tilbakemld ja:) ska prøve og koble min av idag og se om det er noe forskjell, fint visst du nevner hvor mye den kostet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok,kjekt visst du kommer med tilbakemld ja:) ska prøve og koble min av idag og se om det er noe forskjell, fint visst du nevner hvor mye den kostet

 

 

 

Fikk ordna meg en spesiell deal, så hva den koster med rabatten vår tørr jeg ikke si sikkert, men tror den ligger på rundt 15-1600 kr.

 

skal prøve den i morra:) så da får du høre hvordan det går: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bestiller meg lmm snart jeg ogå, jeg betaler ca 1000kr tror jeg for en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med litt god hjelp( Tusen takk Alex) så er nå ny LMM på bilen, å fy! som den går:) hehe, ja dette ble forskjell!, nå skal det lakkeres dører, og så blir det trimm for alle penga:D johoooo!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er bra! Gratulerer! hehe:)Håper det fikser min også, min fjusker rundt 2000 rpm og opp til 3000rpm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei har ikke penger til det akkurat nå, så har kjøpt CRC elektrorens, og håper det gjør nytta:D

Skal prøve det i dag, så får se. Kryss fingra da: vinke :

 

Denne spryen skulle du ikke ha brukt Tor Arne.

Denne legger igjen belegg på trådene i LMM.

Som du sikkert erfarte, funket det dårlig.

Det du derimot kan bruke er CRC Quickleen. Den er billigere enn CRC LMM spray.

Denne er (tror jeg) silikon fri. Har brukt denne på min gamle S4. Ligger en tråd her om bensinforbruk på S4 hvor denne ble anbefalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg brukte valvoline elektrorens, den fungerer iallefall når jeg hadde trøbbel med lmm på vr6`n.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne spryen skulle du ikke ha brukt Tor Arne.

Denne legger igjen belegg på trådene i LMM.

Som du sikkert erfarte, funket det dårlig.

Det du derimot kan bruke er CRC Quickleen. Den er billigere enn CRC LMM spray.

Denne er (tror jeg) silikon fri. Har brukt denne på min gamle S4. Ligger en tråd her om bensinforbruk på S4 hvor denne ble anbefalt.

 

 

Var ikke CRC LMM spray jeg brukte, brukte CRC elektrode rens, den er fett og olje fri, og er ment på elektroniske komponenter.

den virket litt, men ikke helt, men nå er problemet løst uannsett:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor kjæper man denne crc ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man har vagcom kan det være en ide å ta seg en kjøre tur med målerne oppe. Sjekk verdiene på hva lmm måler. Er de for høye, for lave etc kan det være en indikasjon. Som oftest når den er gått og man kobler av ledningen til lmm og bilen går noe bedre har du en sterk indikasjon på at den har gått. Jeg merket når min har gått to ganger ved følgende:

 

Ved pådrag kom aldri veriden for luft inn i motoren over 3400 (burde være opp mot 4000+)

 

Bensin forbruket gikk drastisk opp

 

Bilen lugget om man giret ned lå på jevnt turtall for så å dra på

 

Var som å kjøre na bil, ingen turbo

 

Dette på en a4 avant tqs

 

Tråden på lmm er veldig sensitiv, det sitter små flimmerhår på den og den ryker lett. Skades disse hårene eller tettes vil den ikke virke. Å rense den har jeg ikke turt av den grunn at den mest sannsynelig går i stykker. Lmm er jo ikke så dyr, du for jo faktisk pant for den gamle om du drar til møller og kjøper ny. Derfor den koster tusenlappen og ikke mer ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor kjæper man denne crc ?

 

 

 

Nei mange forskjellige butikker fører dette. Thorsov muligens, eller biltema kanskje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.