#1 Skrevet Juni 15, 2007 Har en 95 RS2 motor som jeg har funnet ut har startsperre. Den står i en audi 90. Har forstått det slik at sperra ligger i hjernen. Har selve styreenheten til startsperra, men mangler både sender-brikke og mottaker-antenne på tenningslås. Noen som vet om det går an å modde eller få bort startsperre funksjonen i ECU? Ved chip f.eks.? Det er ikke en slik startsperre med rele som man kan tyvkoble. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 15, 2007 Den forsvinner vel ved chipping den startsperra.......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 15, 2007 Det jeg er usikker på. Hørt begge deler. Leste gjennom noen innlegg. Kom fram til at startsperra på 95 og 96 modell er annerledes enn 94 mod. Regner med det er noen med rs2 og chip som vet dette... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 15, 2007 Det jeg er usikker på. Hørt begge deler.Leste gjennom noen innlegg. Kom fram til at startsperra på 95 og 96 modell er annerledes enn 94 mod. Regner med det er noen med rs2 og chip som vet dette... Vet iallfall at på en 97 mod. S6 motor (AAN) fungerte det godt med kun chip for å få vekk startsperra. Mulig det er litt annerledes hvis bilen har slik sender og mottaker inne i bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 15, 2007 Okey. Rart om det skulle være mer avansert startsperre på denne da. Jeg mangler sender og mottaker, men har en boks som er styreenhet til "gefahrsperre". Hadde vært greit om det bare er å chippe. Er vel bare å ta kontakt med noen seriøse chip tuning firma. Burde vite dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 16, 2007 Vet iallfall at på en 97 mod. S6 motor (AAN) fungerte det godt med kun chip for å få vekk startsperra. Mulig det er litt annerledes hvis bilen har slik sender og mottaker inne i bilen. sorry ot, men har en AAN 95 med startsperre. det er en hvit boks, med mange små "pin" ut, er dette startsperren? å hvordan fungerer den? finner ingen kontakter på ledningsnettet som passer til denne boksen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 16, 2007 Send en PM til Fridtov Eidhammer, han dreiv å styra med akkurat det der på en RS2. Han fikk det til etter mye styr... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 16, 2007 Takker for innspill. Den hvite boksen er startsperre-enheten som sender signaler til hjernen. Har selv heller ikke funnet noe plass på ledningsnettet og koble den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 16, 2007 Takker for innspill.Den hvite boksen er startsperre-enheten som sender signaler til hjernen. Har selv heller ikke funnet noe plass på ledningsnettet og koble den. ok. gi en lyd visst du finner ut hvordan den kobles. så kan eg gjøre det og visst eg får det til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 9, 2007 Kan bekrefte at startsperra ligger i chippen for bensin/tenning. Trenger bare en annen uten sperre nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...