#1 Skrevet Juni 16, 2007 Hei Kjører med 225-40R18 Pirelli-dekk, og oppdaget i dag at jeg har en 4 cm lang flenge i ene framhjulet. Skjedde nok i går da jeg kjørte i ett asfalthull og slu ut en del luft. Flenga er "lukket" så fremt ikke hjulet står på flenga.. Men er det trykt å pumpe dekket opp igjen til 2,7 bar? Og ikke minst, er det safe å kjøre på dette? Har ingen formening om hvor dyp flenga er.. Men bestiller nye dekk fra falken nå.. Men kan jeg kjøre på dekka slik som de er nå fram til jeg får nye? Spørsmål 2: Jeg har jo ett reservedekk liggende i bagasjen, størrelsen på det er 165-60R15 om jeg ikke husker helt feil (org. størrelse til golf iv i allefall) kan jeg hive på dette dekket om jeg skulle punktere? eller er det bare dødvekt å ha det med meg...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 16, 2007 jeg ville aldri kjørt med det sånn.. men ville anbefalt å pumpet inn sånn dekktette masse og pumpet opp dette.. men dog kjørt pent på dette etterpå... kjørte i stykker et dekk på rudskogen i fjor.. satte inn tetteguffe i dette og pumpet opp.. lot stå en 30 min føre jeg var ute på banen igjen.. dette holdt hele helgen faktisk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 16, 2007 Men er det ikke dette som gjør jobben helt jævlig for han som skal skifte dekk neste gang? Hehe Jeg pumpa opp dekket og flengen (som er i siden av dekket forresten) lukket seg og synes nesten ikke lengre.. Men er kanskje lurt å bruke litt sånn skum bare for å være sikker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 16, 2007 skummet gjør ikke jobben nå værre så lenge du bare skal kaste dekket.. bare å spyle flegen når dekket er av... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 16, 2007 Oki.. Flotte greier, skal kjøre inn en boks skum da.. Takk for tipset Hadde jo vært kjekkt om det fantes no elastisk lim man kunne dytte inn i sprekken da.. Så hadde man vært safe.. TEC7 er vel passe elastisk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 16, 2007 dette skummet er elastisk lim...dvs, dette limer fra innersiden. lagger enn ny hinne på dekket som presses på plass med luftrykk. mange sliker bokser har nok trykk til å pumpe opp dekket og... bra å ha liggende bak i bilen..syns dette orginale VAG skummet med pumpe er no drit.. bedre med små spraybokser... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 16, 2007 Ja har alltid en slik boks baki.. Får kjøre inn en slik en 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...