Forstilling / Bremser, Audi: Skrapelyder og andre rare ting

Anbefalte innlegg

I det siste så har det begynt å bli en slags skrapelyd på høyre fremhjul. I starten kun når man bremset i enkelte situasjoner, men denne lyder har begynt å komme oftere og oftere. Og de siste dagene så er den også når man kjører sakte. Når jeg kom kjørende hjem i stad så var lyden veldig tydelig.

Etter at jeg parkerte bilen så berørte jeg bremseskiven på fremhjulet og den var særdeles varm (hadde ikke bremset noe særlig). Tok også på bremskiven på venstre fremhjul også denne var varm. Skivene på bakhjulene var lunkne.

For å undersøke dette nærmere skrudde jeg av høyre fremhjul og prøvde å vri bremseskiven rundt for hånd og kjenner da ganske stor motstand samt gnisselyder. Skrur skiven ca en halv omdreining og da blir det straks lettere å skru. Skrur deretter en halv omdreining til og motstanden øker. Virker som om det er noe skjevheter.

Legger også merke til at fremre felger er belagt av ett tynt støvlag, noe som ikke er på felgene på bakhjulene.

Har forøvrig også noen "klunkelyder" i høyre fremhjul når jeg kjører på ujevn vei.

DSC00452.jpg

DSC00450.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bremseklossene dine sitter fast, eller evt kaliperen..dette har nok medført ekstremt varm skive som har slått seg og blirr skjev ;) bare å demontere og bytte både klosser og skiver.. + smøre opp veldig godt.

ser ganske tørt ut på det bildet der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"klunke" lydene kommer kanskje fra lenkearmene dine? disse C stagene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bremseklossene dine sitter fast, eller evt kaliperen..dette har nok medført ekstremt varm skive som har slått seg og blirr skjev ;) bare å demontere og bytte både klosser og skiver.. + smøre opp veldig godt.

ser ganske tørt ut på det bildet der...

Hva kan være årsaken til at bromseklosser setter seg fast?

Siste operasjon på bremsene skjedde i november i fjor da bremseslangene ble byttet fremme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

disse ruster fast..standard Audi problem.. salt langs veier + etc...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.