Tips til barnesete med Isofix.

Anbefalte innlegg

Skulle hatt nytt barnesete fra 3 år og oppover.

Må tåle mer enn 18 kg som mange av setene stopper på.. Og isofix feste.

Noen som har noen forslag? Får man barnesete i skinn/alcantara?

Gjerne bilder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ingen selv med iso-fix, så jeg havnet på dette Recaro setet:

http://www.recaro.com/index.php?id=564&region=5&L=2

Veldig fornøyd, enkelt å feste (riktig) og gutten stortrives i det... :)

Har lurt litt på dette. Men skulle helst hatt isofix, men virker som det er vanskelig å få tak i.

Dette festes vel med vanlig belte?

Hvor kjøpte du setet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Britax Römer KidFix her om dagen, er veldig fornøyd med den stolen. IsoFix, fin sidestøtte, ryggen kan reguleres avhengig av bakseteryggens helning osv. 15-36 kg.Tror den stolen er tilgjengelig i de fleste butikkene som selger Britax Römer-produkter nå. Her kan du se den: http://www.britax-roemer.de/produkt.php?lang=en&catID=1&id=14&navid=18

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lurt litt på dette. Men skulle helst hatt isofix, men virker som det er vanskelig å få tak i.

Dette festes vel med vanlig belte?

Hvor kjøpte du setet?

Kjøpte det faktisk hos GS Bildeler i Oslo (BMW deler forhandler, men de som eier det er fra Moldeområdet... =rabatt:) )

Var oppe hos Hellanor i Bergen og så på det først, de skal angivelig ha 20% rabatt til VACN...

Det kostet 2800, fikk tilbud på 2500,-... Forklarte han fyren hvordan den 20% tasten burde se ut, men han tok ikke helt poenget... : rolleyes

Betalte 2100 hos de i Oslo tror jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte det faktisk hos GS Bildeler i Oslo (BMW deler forhandler, men de som eier det er fra Moldeområdet... =rabatt:) )

Var oppe hos Hellanor i Bergen og så på det først, de skal angivelig ha 20% rabatt til VACN...

Det kostet 2800, fikk tilbud på 2500,-... Forklarte han fyren hvordan den 20% tasten burde se ut, men han tok ikke helt poenget... : rolleyes

Betalte 2100 hos de i Oslo tror jeg...

Okey.. Ringte Hellanor i dag. Kostet 3294,- inkl rabatter.. Dyrt. Får vel bestille fra hovedstaden jeg oxo.

De putene rundt hodet, kan man justere det? Tar man av delene etterhvert som barnet vokser?

Hvordan er vekten på setet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Britax Römer KidFix her om dagen, er veldig fornøyd med den stolen. IsoFix, fin sidestøtte, ryggen kan reguleres avhengig av bakseteryggens helning osv. 15-36 kg.Tror den stolen er tilgjengelig i de fleste butikkene som selger Britax Römer-produkter nå. Her kan du se den: http://www.britax-roemer.de/produkt.php?lang=en&catID=1&id=14&navid=18

Dette er vel eneste sete med Isofix jeg har sett. Kunne i utgangspuntet tenkt meg 5 punktsbelte en stund til før jeg bruker belte i bilen.

Men absolutt et bra alternativ.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey.. Ringte Hellanor i dag. Kostet 3294,- inkl rabatter.. Dyrt. Får vel bestille fra hovedstaden jeg oxo.

De putene rundt hodet, kan man justere det? Tar man av delene etterhvert som barnet vokser?

Hvordan er vekten på setet?

Putene rundt hodet kan heves ja. Delene takes av, f.eks de putene på siden ved lårene og den øverste hodestøtten. Trekket er i en slags microfiber (alacantralignende :P ) og da pjokken kastet opp i baksetet en dag her, tok det meg 10 min å tørke av hele greia. Uten at det satt seg noe flekker eller lukt... : rock :

Er du sikker på den prisen? Det høres mer ut som de har gitt deg pris på Recaro Start, den koster rundt 32-3300. Syns den ble litt for "heavy", men den skal ha for integrerte høyttalere i hodestøtten da.. : eek :

Vekten på den vi har er veldig lav, ble nesten litt mistenksom der.. :o

Jeg bor jo i Bergen, så det er jo mulig å få sett på det hvis du vil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Putene rundt hodet kan heves ja. Delene takes av, f.eks de putene på siden ved lårene og den øverste hodestøtten. Trekket er i en slags microfiber (alacantralignende :P ) og da pjokken kastet opp i baksetet en dag her, tok det meg 10 min å tørke av hele greia. Uten at det satt seg noe flekker eller lukt... : rock :

Er du sikker på den prisen? Det høres mer ut som de har gitt deg pris på Recaro Start, den koster rundt 32-3300. Syns den ble litt for "heavy", men den skal ha for integrerte høyttalere i hodestøtten da.. : eek :

Vekten på den vi har er veldig lav, ble nesten litt mistenksom der.. :o

Jeg bor jo i Bergen, så det er jo mulig å få sett på det hvis du vil.

Høres veldig bra ut. Synd det ikke er isofix.. De øverste putene, kan de trekkes ut også eller bare heves?

Setet virker solid og bra det er 5 punktsbelte.

Reagerte på prisen jeg også. Presiserte at det var Recaro young sport. Men det er jo mulig at han hørte feil..ikke vet jeg. men dyrt var det :)

Recaro start vil jeg ikke ha.

Tenkte en tur å se på det i morra, hvis ikke de har det, sier jeg ja takk for å ta en kikk på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres veldig bra ut. Synd det ikke er isofix.. De øverste putene, kan de trekkes ut også eller bare heves?

Setet virker solid og bra det er 5 punktsbelte.

Reagerte på prisen jeg også. Presiserte at det var Recaro young sport. Men det er jo mulig at han hørte feil..ikke vet jeg. men dyrt var det :)

Recaro start vil jeg ikke ha.

Tenkte en tur å se på det i morra, hvis ikke de har det, sier jeg ja takk for å ta en kikk på det.

Det er de øverste putene som kan beveges, ikke de på "midten" av ryggen. Mener jeg hvertfall...: rolleyes

De heves ettersom ryggen blir lengre, og til slutt tar du de av tror jeg det er meningen. (har ikke kommet lengre enn til 14 kilo, så vi er på 1 steg der enda....

Syns det er enkelt å feste, ikke helt sikker på konefaktoren (kun jeg som har festet det enda...)

Du drar ut selen over ryggen, og bare løfter over trekket. Så fester du selen og drar over et deksel oppe i "skulderhøyde". Ferdig. Enkelt og greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har "Indy Racing" Isofix sete i A3`n. Tøfft sete med flere fargekombinasjoner !

Jeg har Sort m/rosa trekk i midten til dattra.

Tror det er fra 15-36 kg.

Kjøpt på http://www.barnashus.no og er på tilbud til 1499,- nå !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har bilder av barnesete montert i bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ta bilde når jeg kommer hjem etter jobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ta bilde når jeg kommer hjem etter jobb.

Supert :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn ser det ut bak hos meg når det ikke er ryddet bak der... :o

Bilde002.jpg

Bilde001.jpg

Bilde000.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut Kristoffer.

Tok runden i går å så på seter, ble samme sete som deg :)

Synes dette var det beste alternativ på de jeg så.

Vel og merke uten isofix.

cccccc_sport_midnight_flash.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut Kristoffer.

Tok runden i går å så på seter, ble samme sete som deg :)

Synes dette var det beste alternativ på de jeg så.

Vel og merke uten isofix.

hmmm... den så litt fresh'ere ut, gjorde den ikke?

er blitt "oppgradert" sikkert, er vel en 2007 modell du har fått da... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm... den så litt fresh'ere ut, gjorde den ikke?

er blitt "oppgradert" sikkert, er vel en 2007 modell du har fått da... :P

: klø : Vet ikke jeg. Kanskje det er små oppdateringer. Går utfra det er 2007 modell..

Får sete i morgen :)

Skal leggge ut bilder av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: klø : Vet ikke jeg. Kanskje det er små oppdateringer. Går utfra det er 2007 modell..

Får sete i morgen :)

Skal leggge ut bilder av det.

ser bl.a. at det står "recaro" på skulderputene, og at det er mindre "grått" felt og mer sort. og det er jo bare positivt når vi snakker om noen som syns det er gøy å grise i baksetet... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser bl.a. at det står "recaro" på skulderputene, og at det er mindre "grått" felt og mer sort. og det er jo bare positivt når vi snakker om noen som syns det er gøy å grise i baksetet... :P

Hehe.. sant det.. Ble usikker på hva jeg får. Får vente i spenning til i morgen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Recaro setene får du spesialbestilt med feks samme skinn som du har i bilen til ca 1000 kr ekstra. Noe jeg fant ut etter jeg hadde kjøpt mitt.

Har samme sete som vist over her, og kan trygt anbefale dette :)

Billigest er det å få på ebay. Ga ca. 1500 for det nytt på en ebay store i tyskland, og det er billigere enn man får for innkjøpspris her : smil : Så enkelte ting sparer man mye på å kjøpe fra ebay.

Er ikke mange setene for større barn som leveres med isofix, dette er mest for de setene du tar ut og inn av bilen ofte som brukes feks fra 0-13 kg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg hentet Recaro setet. Er veldig fornøyd selv.. Visste ikke du kunne spesialbestille samme skinn etc..Typisk. Det får bli neste gang :)

Her er et bilde jeg tok i farten med mobilen

recarosete.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.