Godkjenning av 2.2t i 90mod 90q

Anbefalte innlegg

Har akkurat satt inn s4(aan) motor i min 90q sedan å lurer på om noen andre har prøvd å få dette godkjent? har vært i kontak med harald a møller å han som sitter på typegodkjennings papirene er ikke villig til å lage noen ombygnings dokumentasjon: bh : . noen andre som har prøvd dette før meg med hell??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger vel ikke noen ombyggings papirer? så lenge du bytter over bremser, driv verk osv så det blir helt likt som en org. 90q s-bil, finnes vel 90q levert med denne motoren? så da er jo karosseriet godkjent for like mye hester?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står sedan ja!

 

Søk før du bygger om!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står sedan ja!

 

Søk før du bygger om!

 

x2 ;) det er vel alltids det letteste!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger vel ikke noen ombyggings papirer? så lenge du bytter over bremser, driv verk osv så det blir helt likt som en org. 90q s-bil, finnes vel 90q levert med denne motoren? så da er jo karosseriet godkjent for like mye hester?

 

90 mod betyr B3 og den har ikke kommet med mer enn 170hk fra fabrikk.

Du tenker på B4, som går fra 92 og utover, de finnes det noen av som er godkjente.

Har vel vært noen B3, men disse har vel vært skjøta med B4 og litt div.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

90 mod betyr B3 og den har ikke kommet med mer enn 170hk fra fabrikk.

Du tenker på B4, som går fra 92 og utover, de finnes det noen av som er godkjente.

Har vel vært noen B3, men disse har vel vært skjøta med B4 og litt div.

 

aha, ja nei da kan det være litt værre, for vet jo at det finnes s2 sedan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2 sedan er en Audi 80 B4, Audi 90 kom meg bekjent bare som B3 (og eldre) i europa, mens den fortsatt ble kalt Audi 90 B4 i statene.

 

Er mange som har prøvd å godkjenne B3 med aan/3b/aby/adu motor før, noen har greid det, og andre ikke.

Det beste er å søke før en bygger om, da vet man om man har sjans i det hele tatt. Dersom du allerede har bygd om, og Møller ikke vil gi deg papirer (naturlig nok, da denne motor aldri ble levert i denne bilen) bør du sende en søknad til biltilsynet på ombygging.

 

Jeg _tror_ dog at de vil være vanskelige med deg ang godkjenning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og S2 sedan er B4, samme som du har.

 

Er vel en og annen coupe som er godkjent her på forumet også. Men sedan er det verre med.

Men om det er fordi folk ikke har giddi og gjort det riktig fra starten av, dvs søke med riktig dokumentasjon og så bygge om og godkjenne istede for og heller satse på og få bilen godkjent etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coupé og B4 er vesentlig lettere å få godkjent enn B3. Møller gir *uansett* ikke papirer på noe som helst av dette, men Coupé og B4 er utgangspunktene for diverse varianter av S2 mens B3 kun kom med 20v sugemotor på 170 hk som største alternativ. Det er slett ikke umulig å få godkjent en utrimmet 20v turbomotor i en B3 quattro, men det er vesentlig vanskeligere enn i en Coupé/B4.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat satt inn s4(aan) motor i min 90q sedan å lurer på om noen andre har prøvd å få dette godkjent? har vært i kontak med harald a møller å han som sitter på typegodkjennings papirene er ikke villig til å lage noen ombygnings dokumentasjon: bh : . noen andre som har prøvd dette før meg med hell??

ring meg har noen gode tips... for mye å skrive...

 

Mvh

Carl Erik'

 

92297444

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.