#1 Skrevet Juni 18, 2007 Her om dagen oppdaga eg pluttsleg at det er komt en pipelyd/plystrelyd fra motor på passaten, når eg er fra m å prøver å lokalisere lyde synest eg den kjeme fra dynamon.... nåken som har vert bort i lignende? kva kan dette vere..... u fattleg irriterende lyd... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 18, 2007 Kan være så enkelt som at drivreimen begynner å bli slitt. Dette kan du finne ut av hvis du prøver med litt "Verktøy på boks" av et eller annet slag. Spray 5-56, WD-40 eller lignende på reimen å se om lyden blir borte. Alternativt kan det være lagrene som er tørre. Du kan prøve litt spray på lagrene å se om lyden blir borte da. Hvis det er lagrene så ville jeg gjort noe med det nokså kjapt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 18, 2007 Det lageret, som er på samme reima, som viskosevifta er opplagret i kan det også være. ikke så uvanlig faktisk. Forsikre deg om att det ikke er reima som Lars-Inge påpeker, og ta av reima. Snurr på vifta og dynamo for hånd. Da bør du få fram ulyd i lager hvis du har det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...