Piping fra dynamo? Passat 99mod

Anbefalte innlegg

Her om dagen oppdaga eg pluttsleg at det er komt en pipelyd/plystrelyd fra motor på passaten, når eg er fra m å prøver å lokalisere lyde synest eg den kjeme fra dynamon.... nåken som har vert bort i lignende? kva kan dette vere..... u fattleg irriterende lyd...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være så enkelt som at drivreimen begynner å bli slitt. Dette kan du finne ut av hvis du prøver med litt "Verktøy på boks" av et eller annet slag.

Spray 5-56, WD-40 eller lignende på reimen å se om lyden blir borte.

Alternativt kan det være lagrene som er tørre. Du kan prøve litt spray på lagrene å se om lyden blir borte da. Hvis det er lagrene så ville jeg gjort noe med det nokså kjapt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lageret, som er på samme reima, som viskosevifta er opplagret i kan det også være. ikke så uvanlig faktisk. Forsikre deg om att det ikke er reima som Lars-Inge påpeker, og ta av reima. Snurr på vifta og dynamo for hånd. Da bør du få fram ulyd i lager hvis du har det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.