B5 vindusviskere trege/stopper

Anbefalte innlegg

Hei.

Hva er galt med viskerne mine(foran)

bytte viskerne,men går fremdeles tregt. Er det motoren som holder på å gå eller er det ramma?

noen ganger stopper de helt opp,men etter å ha hatt de på lenge så går de ihvertfall(hakkete som pokkern men)

ba til gud om at det ikke skulle begynne å pøsregne i går når jeg hadde 15 mil på e6 å kjøre :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hade same problem på passat her jeg. tok ut viskeroverføringa og smurte den opp og dem gikk som bare det etter på. og var bilig hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel en "typisk" VAG feil dette, tror det har noe med konstruksjonen på viskeroverføringen eller noe.

se denne: http://www.tyresmoke.net/ubbthreads/showflat.php/Cat/0/Number/695251/an/0/page/0

Hadde viskere som stoppet helt på min Golf IV, to stk mekanikere som stod å pillet seg i navlen og påsto at dette var helt 100% motoren som var røket. De greide omtrent ikke å flytte på viskeren...

Dro til NBS for å få kjøpt ny viskermotor, monterte og fortsatt samme feil. Litt søking på noen utenlandske forum gjorde at jeg kom frem til "wiper seizure": http://uk-mkivs.net/forums/thread/671318.aspx

søk litt på "wiper link seizure" så finner du nok en del andre også.

Fikk løst det ved å borre opp selve sylinderen og sprøyte inn en halv boks 556... Lot det stå i 10 min, og vips så funket det som en kule.

Leverte viskermotoren tilbake til NBS, de var veldig kjent med problemet også...

Og det første jeg gjorde når jeg kjøpte Audi'en var å avmontere viskerne og kjøre inn en boks WD40 : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg laget en link på hvordan gøre dette selv her for en stund siden.. dette var på en 8E, men er stortsett ganske likt... søk litt så finner du den...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da vet jeg hva det er :)

men dette så ut som en mekaniker jobb, selvom jeg klør litt i fingra for å reppe det selv.

tror dere møller vil smøre det opp, eller vil de nekte og si at jeg må bytte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller smører opp.. men det koster en del... er du litt finger nemb så klarer du dette ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vis det er jobben som jeg gjorde var den gjort på 1 time da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk samme problem på min a6 her om dagen. Skulle egentlig til å skrive en post ang dette. Så hadde litt flaks her. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok opp for se sjekke det ut nå..

husker jeg fikk bytta de plastikkskruene for et år sia pga de var runna.. gjett hva som var runna igjen uten at jeg har vært nær de, møkka verkstedmøller!! så må få kjøpt meg nye skruer der før jeg ødelegger de som sitter der.

men er det bare å røske av viskerne? :S må vel sitte fast på en måte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

viskerarmene sitter med en mutter på hver, under den plastkåpa.. så skal dem bikkes litt løse...sitter på kon + splince

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem med min, skal på Møller på fredag å bytte viskeroverføringen koster 2800 inkl arbeid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye penger ;) gjorde jobben på ca en time jeg... 2800 spart da.. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.