#1 Skrevet Juni 18, 2007 Driver å skal bytte hjullageret foran venstre side på en polo 97 mod. Har nå tatt av kalipper, senterbolt (som forøvrig satt som et h......) og skive. Problemet er at jeg sliter med å få ut spindelen! Bak sitter en abs-krans som jeg nødig ønsker å slå ihjel.. Skruene som fester kransen er rustet i stykker så får ikke løsnet de. Noen som har forslag på hvordan jeg kan få løsnet spindelen? Har forøvrig brukt rustfjerner og alt som finnes av "kjerringråd". Takker for tips... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 18, 2007 du må vel løsne bærekula også, slik at du får tatt ut drivakslingen og hele lagerhuset. så setter du det i skrustikka og slår ut navet, plukker av låseringene og bruker en presse på lageret. når det gjelder ABS sensoren bør du la denne stå på, og koble i fra kontakta på ledninga i staden (nesten umulig å ta ut sjølve sensoren uten å ødelegge den) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 18, 2007 du må vel løsne bærekula også, slik at du får tatt ut drivakslingen og hele lagerhuset.så setter du det i skrustikka og slår ut navet, plukker av låseringene og bruker en presse på lageret. når det gjelder ABS sensoren bør du la denne stå på, og koble i fra kontakta på ledninga i staden (nesten umulig å ta ut sjølve sensoren uten å ødelegge den) Takker for tips.. Så jeg må ut med hele drivakslingen? Har byttet på utallige biler før å da har det som regel vært kun å slå ut selve spindelen. Merkelig løsning dette skulle være da! Men da får jeg teste det! Takker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 18, 2007 nei selve akslingen henger jo igjen når du tar av lagerhuset. ytre-leddet er tredd inni spindelen. du ser det sikkert kjaptnår du løsner bærekula og de to boltane som er skrudd i fjærbeinet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 18, 2007 nei selve akslingen henger jo igjen når du tar av lagerhuset.ytre-leddet er tredd inni spindelen. du ser det sikkert kjaptnår du løsner bærekula og de to boltane som er skrudd i fjærbeinet Skjønner! Takker og bukker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...