#1 Skrevet Juni 18, 2007 Fikk min polerings maskin fra usa idag, og hadde tenkt å handle omformer på Clas.. Denne gikk bare til 300VA og maskina drar max 407VA.. Denne kostet forresten 1000.- Så titter jeg litt på ebay.. http://cgi.ebay.com/500-W-Up-Down-Voltage-Converter-Transformer-110-220-V_W0QQitemZ300122330715QQihZ020QQcategoryZ88759QQrdZ1QQcmdZViewItem Kan dette virkelig holde?? 25$?? 150.- + frakt?? Ben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 23, 2008 Drar opp denne jeg.. Tenkte å kjøpe en FLEX poleringsmaskin fra autogeek. Og trenger jo en relativt stor omformer da denne trekker 1400w. Søkt litt på ebay, men ikke funnet noe særlig med såppass store omformere.. noen tips? Kunne og tenkt meg en US-skøyteledning for å slippe å drasse rundt på den omformeren..men vet ikke hva det heter på engelsk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 23, 2008 hehe:ofant allikevell, hva har de ikke i hongkong: rolleyes 1000w som virker begge veier $109 - http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=320277292782 2000w som jeg trenger - $49.95 - http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=320255754185 Blir jo litt frakt, men tror den siste der er grei nok. litt over 1000lappen med moms er vel ikke ille for en 2000w skulle jeg tro.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 23, 2008 Skjøteledning heter i USA "extension cord".. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 23, 2008 takker for den. Kosta hele $10.99:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 8, 2008 skyter inn et par spørsmål her:) har ikke så alt for mye peil på veksel strøm, men den omformeren jeg kjøpte er jo en ren transformator ikke noe elektroniske greier på den. Det jeg tenker på er om det kan bli feil med frekvensen da? (forskjellen mellom 50/60Hz) Hvis det blir som jeg tror, kan det evt. skade maskinen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 8, 2008 Se på poleringsmaskinen om den er bygd for både 50 og 60 Hz. Om den er det, er det ingen problem. Om den ikke tåler det, må du ha en frekvensomformer. Om det kan skade maskinen, neppe. Med 50 istedenfor 60 hertz vil rpm være lavere. Hadde vært værre motsatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 8, 2008 Finnes vel omtrent ikke noe som ikke tåler både 50 og 60 hz.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 8, 2008 Når det gjelder 3-fas så skulle det jo hvertfall bli som joakim sier, mindre rpm. samme som en frekvensomformer gjør. skulle det være noe værre for en 1-fas motor? Har du noe grunn for at maskinen ikke skal tåle mindre hz geir? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 8, 2008 Finnes vel omtrent ikke noe som ikke tåler både 50 og 60 hz.... Når det gjelder 3-fas så skulle det jo hvertfall bli som joakim sier, mindre rpm. samme som en frekvensomformer gjør. skulle det være noe værre for en 1-fas motor? Har du noe grunn for at maskinen ikke skal tåle mindre hz geir? Han sier jo at omtrent alt tåler dette Vil tro det eneste problemet er at turtallet blir 20% lavere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 8, 2008 Han sier jo at omtrent alt tåler dette Vil tro det eneste problemet er at turtallet blir 20% lavere. :o var nok en IKKE som jeg gikk glipp av der ja: flau : Da er jo alt i orden, har masse turtall å gå på så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...