sjekke slark i turbo på 1,8T

Anbefalte innlegg

hvordan sjekke om en turbo er sliten.. ?

 

sjekket min nå.. og det er slark,ca 2-3 mm opp ned vanskelig å si.. ingen side til side og ikke inn ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være litt slark på turboen. Men vist det er mye olje som ligger i slangen fra turboen og til innsuget, så er nok muligheten der for at turboen er sliten......ser det også vist du har åpen dump da det kan komme olje ut av den , det gjorde det til meg når min gikk istykker.: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump.. utålmodig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke merkbar slakk på nye turboer.

Det skal aldri være aksial slakk, dvs inn og ut når du tar tak i enden av akselen. Dersom du har det så er den utslitt.

Men radialt (opp og ned) er akseptabelt inntil en viss grense. 2-3 mm høres velsdig mye ut, er du sikker på at det er så mye, da vil vel viftebladene komme borti huset ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke merkbar slakk på nye turboer.

Det skal aldri være aksial slakk, dvs inn og ut når du tar tak i enden av akselen. Dersom du har det så er den utslitt.

Men radialt (opp og ned) er akseptabelt inntil en viss grense. 2-3 mm høres velsdig mye ut, er du sikker på at det er så mye, da vil vel viftebladene komme borti huset ?

 

er ikke sikker på om det er så mye, ser jo ikke særlig nedi der, bare kjenner, men det vil vel bli mindre slark når oljetrykket bidrar..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min nye Garret snurre er det ingen slakk hverken inn/ut,opp/ned eller til sidene.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Garrett GT 25/40 R. Den har gått kanskje 800mil nå, og det er ikke noe slakke i det hele tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke bare og kjøre med den til den gir ut blårøyk, får olje i innsuget eller går merkbart dårligere da, skal vel mye til for å rase en turbo innvendig (deler havner i motor osv) så lenge det ikke er snakk om stOre antall hk.

 

slakken i turbo kommer jo litt ann på type turbo, om den er varm eller kald når det sjekkes, olje i lagerne eller ikke osv.. hvertfall min erfaring er at det ikke er alltid like godt og si om en turbo er sliten eller ikke ved å kun sjekke etter slark så lenge det ikke er inn/ut (og så lenge det ikke er veldig mye slark opp ned da):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.